maspob
maspob
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است قالب وبلاگ
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

به طور معمول فشار باد لاستيك‌هاي خودروي شما بايد طبق توصيه و استانداردهاي كارخانه سازنده خودرو باشد.

سايز رينگ و لاستيك
هنگامي‌كه از رينگ و لاستيك پهن براي خودرو خود استفاده مي‌كنيد مي‌تواند تا حد زيادي سفت شدن فرمان هيدروليك را افزايش دهد، زيرا استفاده از آج‌هاي درشت باعث ايجاد اصطكاك بيشتر و در نتيجه سفتي فرمان مي‌شود.

علت سفت شدن فرمان هيدروليك چيست

تسمه هيدروليك
وظيفه تسمه هيدروليك انتقال نيرو از موتور به پمپ هيدروليك است. درصورتي‌كه اين تسمه شل باشد مي‌تواند دچار فرسودگي شود و با پاره شدن فرمان خودرو باشد كه در اين صورت فرمان خودروي شما به سختي خواهد چرخيد. بنابراين درصورتي‌كه هرگونه ساييدگي، ترك و يا پارگي مشاهده كرديد حتماً آن را تعويض كنيد.

علت سفت شدن فرمان هيدروليك به يك سمت

كاهش سطح روغن هيدروليك
يكي ديگر از عواملي كه مي‌تواند در سفت شدن فرمان هيدروليك تاثير گذار باشد، كاهش سطح روغن هيدروليك است. هنگامي‌كه روغن هيدروليك با كاهش سطح مواجه شود مي‌تواند باعث كاهش فشار در سيستم و در نتيجه باعث سختي در چرخيدن فرمان و صدمه وارد كردن قطعات سيستم هيدروليك شود.

از متداول‌ترين نشانه‌هاي كاهش سطح روغن مي‌توان به شنيده شدن صداي جيغ مانند هنگام چرخش فرمان اشاره كرد. كاهش سطح اين روغن مي‌تواند به دليل نشتي روغن از شيلنگ‌هاي فشار قوي يا شلنگ‌هاي فشار ضعيف همچنين جعبه دنده باشد.

خرابي پمپ هيدروليك
در كنار نكاتي كه درباره روغن هيدروليك گفته شد، خرابي پمپ هيدروليك نيز مي‌تواند در سفت شدن فرمان هيدروليك نقش داشته باشد. كاهش توان پمپ هيدروليك يكي از دلايل بسيار عمده‌اي است كه ناشي از فرسايش فيزيكي اين قطعه است و به طور معمول در خودروهايي كه عمر طولاني و كاركرد بالا دارند رخ مي‌دهد.

از نشانه‌هاي خرابي پمپ هيدروليك مي‌توان به ايجاد صداي جيغ مانند يا زوزه كشيدن در هنگام چرخش فرمان اشاره كرد..

جعبه فرمان
وظيفه جعبه فرمان هدايت و كنترل خودرو است و يكي از دلايلي كه باعث سفت شدن فرمان هيدروليك مي شود آسيب ديدن اين قطعه است. از نشانه‌هايي كه مي‌توان متوجه شد جعبه فرمان دچار اشكال شده مي‌توان به سفت بودن فرمان در زماني كه خودرو سرد است ولي هنگامي‌كه موتور گرم مي‌شود فرمان راحت‌تر حركت مي‌كند اشاره كرد.

علت سفت شدن فرمان هيدروليك بعد از گرم شدن

جك دو طرفه هيدروليك
هنگامي‌كه جك دو طرفه هيدروليك خراب باشد باعث سفت شدن فرمان هيدروليك خودرو به خصوص در هنگام چرخش مي شود در نتيجه لازم است كه اين قطعه را نيز چك كنيد.

هواگيري فرمان هيدروليك
با اين توضيحات حتماً تا به الان چند دليل سفت شدن فرمان هيدروليك را متوجه شديد، اما اگر پس از چند كيلومتر رانندگي فرمان سفت شود به احتمال خيلي زياد اين مشكل مي‌تواند به علت نفوذ هوا به سيستم هيدروليك باشد. در سيستم هيدروليك خودرو هوايي نبايد وجود داشته باشد و هنگامي‌كه به هر دليلي هوا به اين سيستم نفوذ كند باعث سفت شدن فرمان خواهد شد. به طوري كه هنگام چرخاندن فرمان شما صداي بلند و ناهنجاري را خواهيد شنيد.

اين صدا از زير كاپوت خودرو شنيده مي‌شود و در شرايطي كه سرعت خودرو پايين است مانند پارك دوبل اين صدا شديدتر به گوش مي‌رسد. براي آنكه مطمئن شويد كه هوا در سيستم هيدروليك وجود دارد يا خير بهتر است جلوي خودرو جك بزنيد و هنگامي‌كه خودرو خاموش و سرد است در مخزن روغن هيدروليك فرمان را باز كرده و چندين بار به صورت پي‌درپي فرمان خودرو را به سمت راست و چپ بچرخانيد.

علت سفت شدن فرمان هيدروليك

اگر مشاهده كرديد كه در مخزن روغن حالتي مانند كف يا حباب ايجاد شده بدون شك در سيستم هيدروليك هوا وجود دارد. براي اينكه هواگيري فرمان هيدروليك خودرو را انجام دهيد مي‌توانيد از يك روش ساده استفاده كنيد. به اين صورت كه ابتدا خودرو را به طور كامل خاموش كرده و سپس مخزن روغن هيدروليك فرمان را كامل پر كنيد. سپس سوپاپ تخليه فرمان را پيدا كنيد و آن را به شلنگ متصل كنيد.

حالا لازم است تا خودرو را روشن كرده و سوپاپ تخليه را باز كنيد. حالا چندين بار به صورت پي‌درپي فرمان خود را به سمت راست و چپ بچرخانيد سپس موتور را خاموش كنيد و سوپاپ و تخليه را به طور كامل ببنديد. حالا مخزن روغن هيدروليك را بار ديگر پر كرده و چك كنيد كه آيا هنگامي‌كه فرمان را مي‌چرخانيد حالت كف مانند يا حبابي ايجاد مي‌شود يا خير. اگر باز هم حالت حبابي در مخزن روغن وجود داشت لازم است تا اين مراحل را دوباره تكرار كنيد تا تمام هواي وارد شده خارج شود.

https://tehranyekta.co/

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۷:۲۲:۴۸ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی