maspob
maspob
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است قالب وبلاگ
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

مثلا، مشتريان از ما چه انتظاري دارند، آيا هديه‌اي كه مي‌دهيم در راستاي برند ما است يا خير، آيا هداياي ما تاثيرگذاري لازم براي رسيدن به اهداف تعيين‌شده در بازاريابي را دارند يا خير و متناسب با بودجه مي‌توان آن‌ها را تعيين كرد.
اين چالش وقتي پررنگ‌تر و مهم مي‌شود كه شما با انبوه بازاريابان هداياي تبليغاتي، بخصوص در انتهاي سال، مواجه هستيد، و آن‌ها با هداياي تبليغاتي جالب و گاه تكراري اما هميشه با بياني جذاب شما را وسوسه مي‌كنند.
در اين مقاله، مواردي را مطرح مي‌كنيم كه به شما كمك مي‌كند هداياي تبليغاتي متناسب و تاثيرگذار براي مشتريان خود تهيه كنيد تا از طريق اين روش مهم تبليغاتي بازده فروش خود را بيشتر كنيد.
آيا لازم است براي همه مشتريان‌تان يك نوع هديه تبليغاتي بخريد؟
اولين گزينه توجه به نيازهاي مشتري است. آيا مشتريان شما در واحدهاي صنعتي مشغول به كارند يا اداري يا عموم مردم هستند؟ هر دسته از مشتريان شما چه حجم خريدي از شما دارند؟ آيا لازم است براي همه مشتريان يك نوع هديه خريد؟ مسلما خير؛
زيرا آورده مالي هر مشتري براي شركت متفاوت است. بنابراين، نيازي نيست كه براي همه مشتريان يك هديه بخريم، البته اين به معني كم جلوه دادن ارزش مشتريان كوچك نيست؛
بلكه روشي براي مديريت بودجه تبليغاتي و تاثير آن بر فرايند فروش آتي است؛ چرا كه شما بايد براي مشتري كه حجم خريدش صدها ميليون تومان در سال است، با مشتريان چند ده ميليوني برنامه وفادارسازي متفاوتي اجرا كنيد.
البته كه همه مشتريان براي مجموعه باارزش هستند و بايد براي وفادارسازي آن‌ها، از سياست‌گذاري‌ها و اقدامات مناسب استفاده كرد و در كنار آن، در حفظ و مديريت بودجه بخش بازاريابي و تبليغات كوشيد.
حتما، براي شناسايي دقيق مشتريان خود، بايد از بخش امور مشتريان كمك بگيريد و با داده‌هاي آن‌ها برنامه‌ريزي كنيد؛ زيرا آن‌ها اطلاعات كامل‌تر و دقيق‌تري از حجم خريد و رفتارهاي مشتريان دارند.
بودجه تبليغاتي شما چقدر است
اولين مورد بعد از انتخاب هدف از خريد هداياي تبليغاتي، دانستن اين نكته است كه شما براي تهيه هداياي تبليغاتي، چه مقدار بودجه مي‌توانيد خرج كنيد. البته صرفا بحث قيمت‌هاي هداياي تبليغاتي مطرح نيست؛
بلكه هزينه‌هاي باربري و بسته‌بندي هدايا و هزينه‌هاي نيروي انساني براي خريد را بايد در نظر بگيريد. با مشخص شدن بودجه‌هاي تبليغاتي مواردي مثل تعداد هدايا و نوع آن، با توجه به تعداد و شخصيت مخاطبان‌تان مشخص خواهد شد.
بعد از دانستن مقدار بودجه، شما بايد مناسب ‌ترين و تاثيرگذارترين هديه تبليغاتي را با توجه به تعداد مدنظرتان در نظر بگيريد. حتما براي هداياي تبليغاتي ارزان قيمت و مناسب وقت كافي بگذاريد.
سليقه مشتريان شما چيست؟
براي فهميدن اين نكته به پرسيدن سوالات زياد در ذهن خود و از ميان همكاران بخش بازاريابي و تبليغات نياز داريد.
مشتريان شما، چه چيزي را مي‌پسندند؟ يا به كدامين سو گرايش دارند؟ از وسايل و تكنولوژي مدرن خوش‌شان مي‌آيد يا عاشق تابلوهاي مينا كاري ايراني‌اند، يا دنبال يك وسيله پركاربرد مثل دفترچه يادداشت و خودكار يا دنبال هداياي روحيه‌بخش مثل گلدان زيباي كوچك يا فلش و…، كدام بيشتر خوشحال‌شان مي‌كند؟
آن‌ها عاشق موارد كاربردي هستند؟
عاشق هداياي تزئيني هستند؟
از تكنولوژي‌هاي روز استفاده مي‌كنند؟
آيا اصلا اهل استفاده از هداياي تبليغاتي هستند يا به مواردي مثل تقويم و سررسيد گرايش دارند؟
براي اين كار لازم است، نيازها و سلايق مشتريان‌تان را با توجه به موارد زير پاسخ دهيد، جنسيت مشتريان شما، بازه سني‌شان، سمت شغلي‌شان، حجم خريد آن‌ها در سال، شركت‌هاي خصوصي هستند يا سازمان‌هاي دولتي، سلايق و روحيه آن‌ها چيست.
اين سوال‌ها شايد سخت‌ باشند؛ اما زمان گذاشتن براي پاسخ به آن‌ها نتايج باارزشي از رضايت مشتريان‌تان را به همراه خواهد آورد.
مشتريان شما چه صنفي هستند؟
خب اين بستگي به خدمات و محصولات مستقيم شما دارد، آيا تنها با يك يا چند صنف خاص كار مي‌كنيد؟ در اين صورت دست شما براي خريد و هم جلب رضايت و خوشحالي مشتريان بازتر است؛
زيرا شما بخوبي آن‌ها را مي‌شناسيد و نيازمندي‌هاي آن‌ها را مي‌شناسيد و راحت‌تر مي‌توانيد براي آن‌ها هديه تبليغاتي كاربردي بخريد. مثلا شما شركت توليدكننده قطعات يدكي خودرو هستيد؛
بنابراين، مشتريان شما كارخانه‌هاي خودروسازي هستند كه علاوه بر اينكه مي‌توانيد براي مديران آن‌ها ست‌هاي نفيس مديريتي خريد كنيد، براي كاركنان‌شان هم مي‌توانيد لباس كار خريداري كنيد.
دقت داشته باشيد اگر مشتريان شما اصناف مختلف يا عموم مردم هستند، بهتر است هديه تبليغاتي را در راستاي رسالت برند خود بخريد.
مطابق با رسالت برند خود خريد كنيد
رسالت برند آن چيزي است كه هميشه برند شما در پي تحقق آن‌هاست، همان كه كل مجموعه هر روز به دنبال حفظ و ارتقاي آن هستند. بسيار خوب و واجب است هديه تبليغاتي‌اي كه در بودجه سالانه خود در نظرگرفته‌ايد، متناسب با رسالت برند شما باشد تا تاثيرگذاري هديه تبليغاتي را بيشتر كند.
مثلا اگر در حوزه سلامت و بهداشت كار مي‌كنيد، جعبه‌هاي دستمال كاغذي، ماسك‌هاي گلدوزي‌شده با لوگوي شما و محلول‌هاي ضدعفوني‌كننده هديه دهيد.
اين امر نشان مي‌دهد شما همانند رسالت‌تان به فكر سلامت مردم هستيد، نه فقط به فكر افزايش فروش خود كه به آن‌ها هداياي تكراري مثل تقويم و خودكار هديه دهيد.
يا اگر در حوزه مصالح ساخماني كار مي‌كنيد، رسالت شما توليد يا فروش مصالح باكيفيت براي ساخت ساختمان‌هاي مقاوم است. بنابراين، مي‌توانيد هدايايي مانند متر ليزري براي مشتريان خود تهيه كنيد؛ زيرا به آن‌ها كمك مي‌كنيد در كار خود بادقت و باكيفيت باشند.
ترجيحا هداياي تبليغاتي خلاقانه و متفاوت بخريد
هداياي تبليغاتي خلاقانه وجه تمايز شما و شركت شما در انتخاب هداياي تبليغاتي نسبت به ديگر سازمان‌ها و ارگان‌هاست. خلاقانه و خاص بودن در دنياي بازاريابي كنوني، ابزارهاي قدرتمندي محسوب مي‌شوند كه مي‌توانند داستان هيجان‌انگيز كسب و كار رويايي شما را فرياد بزنند.
خاص بودن، بازاريابي و انتقال سريع پيام به مخاطب به عنوان يك فاكتور موفقيت محسوب مي‌شود. به‌اين‌صورت كه شما اگر در انتخاب هداياي تبليغاتي خود دقت كنيد، مي‌توانيد با انتخاب خلاقانه آن خود را نسبت به ديگر شركت‌هايي كه به مخاطبين شما هديه تبليغاتي مي‌دهند، متمايز كنيد.
اگر سال‌ها سررسيد مي‌خريديد، اين بار پلن هاي جذاب را جايگزين آن كنيد. شارژرهاي چندكاربره را جايگزين فلش‌ها و پاوربانك‌ها كنيد، خلاصه، كمي متفاوت عمل كنيد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۱۶:۰۵ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی