maspob
maspob
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است قالب وبلاگ
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس


خواص فيزيكي به كار رفته در آلومينيوم و استيل

از مهم ترين تفاوت هاي آلومينيوم و استيل، تفاوت آن ها در خواص فيزيكي است. آلومينيوم و استيل در خواص فيزيكي گوناگوني از قبيل مقاومت در برابر خوردگي، استحكام در برابر فشار هاي بالا، هدايت حرارتي، برخورداري از قابليت جوشكاري، رسانايي الكتريكي، چكش خواري و شكل پذيري، تغيير پذيري در برابر مواد غذايي، ظاهر و مقاومت در برابر حرارت با يكديگر تفاوت دارند.
ميزان مقاومت در برابر خوردگي

يكي از مهم ترين تفاوت هاي آلومينيوم و استيل در ميزان مقاومت به خوردگي است. استيل به دليل برخورداري از عنصر مفيد كروم، از مقاومت خوبي در برابر خوردگي برخوردار است.

اين در حالي است كه آلومينيوم ممكن است در شرايط خاصي نظير قرار گرفتن در محيط نمكي، محيط اسيدي و يا آب شور آسيب پذير باشد. در چنين شرايطي است كه احتمال خوردگي آلومينيوم، حتي با برخورداري از لايه اكسيدي براي مقاومت در برابر خوردگي افزايش پيدا مي كند.
استحكام در برابر فشار هاي بالا

يكي از ديگر تفاوت هاي آلومينيوم و استيل، در استحكام آن ها در برابر فشار هاي بالا است. به طور كلي استيل از آلومينيوم محكم تر است؛ اما در ارتباط با بررسي ميزان استحكام در برابر فشار بالا، مي بايست نسبت استحكام به وزن را بررسي نمود.

نسبت استحكام به وزن آلومينيوم بسيار بيشتر از نسبت استحكام به وزن استيل است. به همين علت، آلومينيوم در بسياري از صنايع سنگين از قبيل ساخت قطار، كشتي، شناور و هواپيما ها كاربرد گسترده اي دارد.

ساخت توربين يكي از كاربرد هاي قابل توجه آلومينيوم است.
هدايت حرارتي

هدايت حرارتي نيز يكي از ديگر تفاوت هاي آلومينيوم و استيل است. آلومينيوم هدايت حرارتي بالاتري در مقايسه با استيل دارد. به همين علت از آلومينيوم در رادياتور هايي كه در خودرو ها مورد استفاده قرار مي گيرد و سامانه هاي تهويه استفاده مي شود.
هدايت الكتريكي

رسانايي الكتريكي يكي از مهم ترين تفاوت هاي آلومينيوم و استيل به شمار مي رود. آلومينيوم به خوبي جريان برق را از خود عبور مي دهد؛ اين در حالي است كه استيل داراي رسانايي الكتريكي پاييني است. به همين دليل، از آلومينيوم به ميزان قابل توجهي در ساخت و توليد كابل هاي الكتريكي بهره گرفته مي شود.

مقاومت در برابر حرارت

مقاومت در برابر حرارت يكي از ديگر تفاوت هاي آلومينيوم و استيل به حساب مي آيد. حداكثر دمايي كه آلومينيوم در برابر آن مقاومت مي كند، 400 درجه سانتي گراد است. بعد از رسيدن دما به 400 درجه سانتي گراد، آلومينيوم نرم خواهد شد و ديگر نمي توان از آن بهره برد؛ اين در حالي است كه استيل دما هاي بالاتري را تحمل مي كند.
تغيير در برابر مواد غذايي

استيل و آلومينيوم در مواقعي كه در برابر مواد غذايي قرار مي گيرند، تغيير پذيري كمي نسبت به آن ها نشان مي دهند. اما آلومينيوم به ميزان بيشتري از مواد غذايي تاثير مي پذيرد.

لازم است بدانيد كه تاثير پذيري از مواد غذايي، تنها عامل موثر براي استفاده از آلومينيوم نيست. افراد براي استفاده از آلومينيوم، قيمت پايين تر و وزن كمتر آن را نسبت به استيل در نظر مي گيرند و واكنش آن در برابر مواد غذايي را با توجه به اين معيار ها ناديده مي گيرند. اين مورد نيز يكي از تفاوت هاي آلومينيوم و استيل است.
شكل ظاهري

اگر ظاهر آلومينيوم را مشاهده كرده باشيد، متوجه كدر بودن آن خواهيد شد. رنگ آلومينيوم خاكستري است. اين در حالي است كه رنگ استيل نقره اي است و بر خلاف آلومينيوم، تا حدي براق است. يكي از مهم ترين تفاوت هاي آلومينيوم و استيل در ظاهر آن ها است.

https://steeltamadonsadri.com

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ] [ ۰۳:۰۸:۲۸ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی