و به او كمك ميكند تا به پتانسيل كامل خود برسد.
كاردرمانگر، رويكرد خود را با سبك يادگيري كودك شما تنظيم ميكند. كودكان كوچكتر ممكن است از طريق بازي و نقشآفريني بهتر ياد بگيرند. يك كودك بزرگتر ممكن است از طريق نقشآفريني، مربيان اجتماعي يا استفاده از برنامه ها براي كمك به برنامه ريزي اجرايي، بهتر ياد بگيرد.
در جلد 71 مجله آمريكايي كاردرماني، مطالعه اي منتشر شد كه توضيح ميدهد يك پسر 17 ساله مبتلا به اوتيسم چگونه از كاردرماني استفاده ميكند. در اين مطالعه موردي، جيمي از آموزش مهارتهاي اجتماعي مبتني بر گروه، مدلسازي ويديويي و شركت در يك باشگاه آشپزي مبتني بر علاقه براي تمرين مهارتهاي اجتماعي خود استفاده كرد. جيمي پس از شركت در جلسات فردي سه بار در ماه با كاردرمانگر مدرسهاي خود، بيشتر در باشگاه آشپزي حاضر شد. او حضور خود را در طول يك ترم از 25 به 90 درصد افزايش داد.
همچنين مهارتهاي تهيه غذا را به دست آورد و دوره كارآموزي را در صنايع غذايي سپري كرد. جيمي با دوستي از گروه اجتماعي خود كار ميكند كه با او علايق مشتركي دارد.
ارزيابي كاردرماني براي اوتيسم
هنگامي كه يك كاردرمانگر كودك شما را ارزيابي ميكند، معمولاً با شما (و كودكتان، در صورت لزوم) درباره اهداف فرزندتان بحث ميكند. درمانگر همچنين ممكن است از معلم فرزند شما نظر بخواهد يا اينكه براي مشاهده بيشتر به خانه يا مدرسه فرزند شما مراجعه كند. او تواناييها و چالشهاي فرزند شما را ارزيابي خواهد كرد. شما بايد يك كپي از مقياس درجهبندي اوتيسم دوران كودكي و مشخصات حسي فرزندتان را به همراه داشته باشيد.
هنگامي كه كاردرمانگر درك روشني از اهداف و توانايي هاي كودك شما داشته باشد، يك برنامه مداخله جامع ايجاد خواهد كرد. درمانگر ممكن است توصيههايي براي تجهيزات تطبيقي ارائه دهد. در اين صورت، به شما و فرزندتان براي استفاده از تجهيزات آموزش ميدهد. بسته به نيازهاي فرزندتان، وسايل ارتباطي ، پشتيباني بصري يا تجهيزات آموزشي تطبيقي ممكن است مناسب باشند. طبق گفته انجمن كاردرماني آمريكا، “كارشناسان كاردرماني ديدگاهي كلنگر دارند كه در آن تمركز بر سازگاري محيط با فرد است و فرد بخشي جدايي ناپذير از تيم درماني است.”
مداخلات كاردرماني براي اوتيسم
در صورت لزوم، كاردرمانگر كودك شما مداخلاتي را براي رسيدگي به مهارتهاي اجتماعي، ارتباطات، پردازش حسي و رفتار ارائه ميكند. ديپام پاوار و پايال مهتا پاوار، كاردرمانگران در هند مداخلاتي را براي كمك به مراجعان خود ارائه ميدهند تا به وروديهاي حسي پاسخ دهند.
مداخلات رايج شامل يكپارچگي حسي، فعاليتهاي رشد حركتي و فعاليتهاي بازي براي تقويت مهارتهاي شناختي و ادراك است. درمان يكپارچگي حسي به كودكان كمك ميكند تا «ثبت نام كنند، تعديل كنند و بر اساس ورودي حسي عمل كنند… كاردرمانگر از راهبردهاي حسي متفاوتي براي ارتقاي خودتنظيمي و برنامهريزي حركتي استفاده ميكند». آنها همچنين از مداخلاتي مانند تنظيم سطح برانگيختگي، كاهش حواسپرتي، كاهش اضطراب و بهبود عملكرد فعاليتهاي روزمره زندگي براي كمك به كودكان استفاده ميكنند.
https://omideshargh.ir
بازدید: