maspob
maspob
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است قالب وبلاگ
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

در اين مقاله قصد داريم شما را با رحم اجاره اي، شرايط و دلايل آن آشنا كنيم.

در اين مقاله خواهيد خواند:

مادر جانشين چيست؟
چه كساني از رحم اجاره اي استفاده مي‌كنند؟
از كجا رحم اجاره اي پيدا كنيم؟
چطور يك رحم اجاره اي انتخاب كنيم؟
استفاده از رحم اجاره اي
مادر جانشين چيست؟
دو معنا براي مادر جانشين وجود دارد:

جانشين سنتي
در اين حالت تخمك زن به طور مصنوعي با اسپرم مرد تلقيح مي‌شود. پس از آن سلول تخم به رحم زن وارد شده و پس از وضع حمل فرزند به شما و همسرتان تعلق مي‌گيرد. در اين روش مادر جانشين مادر بيولوژيك نوزاد هم هست؛ از آن جهت كه فرزند به دنياآمده بخشي از ماده ژنتيكش را از تخمك مادر جانشين گرفته است. علاوه بر اين اسپرم اهدايي هم مثل تخمك اهدايي مي‌تواند مورد استفاده قرار بگيرد.

جانشين بارداري
با پيشرفت پزشكي و روي كار آمدن IVF امروزه اين امكان وجود دارد كه تخمك از مادر گرفته شده و با اسپرم مرد در محيط آزمايشگاه لقلح يافته و سپس در رحم مادر جانشين جاگذاري شود. مادر جانشين سپس جنين را تا زمان وضع حمل نگهداري مي‌كند. در اين حالت هيچ ماده ژنتيكي از سمت مادر جانشين به كودك داده نمي‌شود و او صرفا در فرآيند بارداري و زايمان دخيل است. در كشور آمريكا رحم اجاره اي از نظر حقوقي چندان مشكلي ايجاد نمي‌كند. زيرا فرزند حاصل هيچ ماده ژنتيكي از افراد ديگري دريافت نكرده است. تخمين زده مي‌شود كه سالانه حدود 750 نفر در كشور آمريكا با رحم اجاره اي به دنيا مي‌آيند.

چه كساني از رحم اجاره اي استفاده مي‌كنند؟
درصورتي كه زن هستيد، بنا به دلايل مختلفي ممكن است لازم باشد كه از آن استفاده كنيد؛ از جمله:

مشكلات پزشكي مرتبط با رحم
طي عمل هيستركتومي پيش از اين رحمتان را برداشته ايد
مشكلاتي كه بارداري را براي شما به امري خطرناك تبديل مي‌كند؛ مثل مشكلات شديد قلبي و عروقي

علاوه بر اين در صورتي كه بارها براي بارداري اقدام كرده اما موفق نشده ايد، ممكن است رحم اجاره اي انتخاب مناسبي براي شما باشد.

علاوه بر اين اين روش براي افرادي كه تمايل به فرزندخواندگي به دلايل مختلف از قبيل سن يا وضعيت تاهل ندارند، مي‌تواند انتخاب مناسبي باشد.

از كجا رحم اجاره اي پيدا كنيم؟
راه‌هاي مختلفي هست كه با كمك آن‌ها مي‌توانيد يك مادر جانشين پيدا كنيد؛ از جمله:

دوستان يا خانواده
شما مي‌توانيد از دوستان يا خانواده خود بخواهيد كه برايتان مادر جانشين باشند؛ گرچه ممكن است اين مسئله در آغاز كمي عجيب باشد، اما با توجه به هزينه زياد آن و مسائل حقوقي و ساير مشكلاتي كه دارد، انتخاب مادر جانشين از بين دوستان يا آشنايان مي‌تواند حل بسياري از مسائل را آسان‌تر كند.

مراكز مخصوص
مراكز مخصوصي هستند كه مي‌توانيد با مراجعه به آن‌ها مادر جانشين مناسب براي فرزند خود پيدا كنيد.

چطور يك رحم اجاره اي انتخاب كنيم؟
در حال حاضر هيچ توافق قطعي درباره اين كه چه كسي گزينه مناسب‌تري براي رحم اجاره‌اي است، وجود ندارد. با اين حال مواردي هستند كه با درنظر گرفتن آن‌ها مي‌توانيد بهترين گزينه را انتخاب كنيد.

بايد فردي را براي اين كار انتخاب كنيد كه:

حداقل 21 سال سن داشته باشد
پيش از اين حداقل يك بار زايمان موفق داشته است؛ اين فرد به خوبي با مسائل و مشكلات مربوط به بارداري و زايمان و نيز مسائل عاطفي پس از وضع حمل آشنايي دارد و توان مديريت آن‌ها را ياد گرفته است.
از غربالگري‌هاي روانپزشكي گذشته باشد كه آمادگي او را براي ترك نوزاد پس از زايمان بررسي كرده باشند
قراردادي درمورد نقش و مسئوليت خود در بارداري و انجام مراقبت‌هاي لازم و نيز تحويل كودك پس از بارداري امضا كرده باشد.
استفاده از رحم اجاره اي
به گفته انجمن باروري آمريكا افرادي كه قرار است رحمشان را اجاره دهند و نقش مادر جانشين را ايفا كنند، لازم است يكسري تست‌هاي غربالگري پزشكي بدهند تا مطمئن شوند يك بارداري سالم و بي‌خطر خواهند داشت. اين انجمن پيشنهاد مي‌كند اين افراد تست‌هاي لازم براي رد عفونت‌هاي مختلف از جمله كلاميديا، گنوره‌آ، سيفليس، سيتومگالوويروس، HIV و هپاتيت ب و سي را بدهند.

علاوه بر اين لازم است از نظر داشتن ايمني دربرابر عفونت‌هاي سرخك، سرخجه و آبله‌مرغان بررسي شوند. علاوه بر اين لازم است رحم‌شان از نظر توانايي باروري بررسي شود. مادران جانشين بهتر است در طول بارداري پزشك خودشان را داشته باشند، تا پزشكي كه شما صلاح مي‌دانيد.

جمع بندي
با پيشرفت علم پزشكي و روي كار آمدن شيوه‌هاي نوين بارداري، رحم اجاره‌اي يا مادر جانشين هم به يكي از گزينه‌هاي درماني كمك‌باروري تبديل شده است.

مادر جانشين فردي است كه قبول مي‌كند فرزند شما را تا زمان زايمان نگهداري كند. بنا به دلايل مختلفي از جمله جراحي برداشتن رحم و مشكلات شديد پزشكي ممكن است لازم باشد از اين روش استفاده كنيد. هرگونه نگراني و سوالي در اين باره داشتيد، لازم است آن را با پزشك معالج خود درميان بگذاريد.
منبع : https://www.tebinja.com/

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۲۷:۱۱ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی