maspob
maspob
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است قالب وبلاگ
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

و ماندگاري بيش‌تري داشته باشد خطر ابتلا به افسردگي در فرد افزايش مي‌يابد. ۱۰ علامت شايع افسردگي عبارت‌اند از:

داشتن احساس ناتواني و نااميدي شديد: اين احساس كه هيچ‌چيز در زندگي وي بهتر نخواهد شد و هيچ كاري هم براي بهبود اين شرايط نمي‌شود كرد.
از دست‌دادن علاقه براي انجام فعاليتهاي روزانه: بيمار هيچ حسي نسبت به فعاليت‌هايي كه قبلاً وي را خوشحال مي‌كرده ندارد و نسبت به عادات، سرگرمي‌ها و حتي رابطه جنسي هيچ لذت و حس خوبي ندارد.
تغيير اشتها و وزن: كاهش قابل‌توجه و يا افزايش بيش از حد وزن در يك فاصله يك‌ماهه (تغييرات بيش از ۵درصد وزن) مي‌تواند يكي از علائم هشدار دهنده شروع افسردگي باشد.
تغييرات در روتين خواب: بي‌خوابي و يا خوابيدن بيش از حد به‌خصوص بيدار ماندن تا صبح و خوابيدن تمام روز در افراد داراي افسردگي بسيار شايع است.
عصبانيت يا تحريك‌پذيري شديد: با شروع افسردگي، فرد به شدت حساس و كم طاقت مي‌شود و دائماً احساس خشم، اضطراب و بي‌قراري مي‌كند. هر دليل كوچكي مي‌تواند شروع يك عصبانيت براي وي باشد و هميشه در حال بحث و جدل است.
از دست‌دادن انرژي: احساس خستگي، كندي و ناتواني بدن. ممكن است فرد در اعضاي بدنش احساس سنگيني كند و حس كند حتي براي انجام كارهاي كوچك نيز خسته است.
بي حالي و كسالت: يكي از نشانه هاي شايع و اوليه افسردگي است. براي درمان بي حالي و كسالت مي توانيد به كلينيك دكتر كربلايي مراجعه كنيد.
احساس بي‌فايده بودن: بيمار دائماً در حال انتقاد از خود و مقصر دانستن خود در تمامي اتفاقات زندگي‌اش است.
رفتارهاي خطرناك: فرد ممكن است درگير مشكلاتي مانند سوءمصرف مواد، قمار، رانندگي خطرناك يا ورزش‌هاي خطرناك شود.
عدم توانايي تمركز: فرد افسرده در متمركز كردن حواس خود، به خاطر سپردن كارها و تصميم‌گيري دچار مشكل مي‌شود.
دردهاي بدون علت قبلي: افسردگي باعث بروز دردهاي جسمي بي‌دليل مانند سردرد، كمردرد، درد عضلات، معده درد و گرفتگي‌ ناگهاني ماهيچه‌ها مي‌شود.
علائم افسردگي در مردان
مردان افسرده معمولاً كم‌تر علائم نااميدي و خودتخريبي دارند و در عوض، دائماً از خستگي و مشكلات خوابيدن گلايه مي‌كنند. احساس خشم، حساسيت بي از حد نسبت به رفتار ديگران، به‌سرعت از كوره دررفتن، از دست‌دادن علاقه به كار و اموري كه آن‌ها را سرگرم مي‌كرده از علائم شايع بروز افسردگي در مردان است. مردان داراي افسردگي پرخاشگري، سوءمصرف مواد و رفتارهاي خطرناك از خود نشان مي‌دهند.

علائم افسردگي در زنان
زنان برعكس مردان در هنگام ابتلا به افسردگي دچار نگاه خودتخريبي شده و احساس گناه مي‌كنند. زنان افسرده معمولاً دچار خواب‌آلودگي بيش از حد، پرخوري، افزايش وزن و حمله پانيك مي‌شوند. البته زنان در كل بيش‌تر مستعد ابتلا به افسردگي بوده و در دوران قاعدگي، بارداري و يائسگي تحت تأثير تغييرات هورموني ممكن است به افسردگي خفيف دچار شوند. همچنين افسردگي پس از زايمان نيز در زنان بسيار شايع بوده و از هر ۷ زن ۱ نفر به افسردگي بعد از زايمان مبتلا مي‌شود.

علائم افسردگي در كودكان
علائم افسردگي در كودكان بسيار متنوع است و هر كودك دسته‌اي از اين علائم را بروز مي‌دهد. برخي نشانه‌هاي متداول افسردگي در كودكان عبارت‌اند از:

تحريك‌پذيري، عصبانيت و دائماً در حالت جدل بودن
احساس مداوم غم و نااميدي
دور شدن كودك از فعاليت‌هايي كه قبلاً از آن‌ها لذت مي‌برده و يا دور شدن از افرادي كه قبلاً آن‌ها را بسيار دوست داشته
افزايش حساسيت كودك نسبت به تذكر، انتقاد يا نه شنيدن از طرف والدين
تغييرات اشتها (پرخوري يا بي اشتهايي عصبي)
تغيير در ميزان خواب (بي‌خوابي يا پرخوابي)
گريه و بي‌تابي زياد
عدم توانايي در تمركز
خستگي دائمي و كمبود انرژي
شكايت از دردهاي طولاني‌مدت مانند دل‌درد و سردرد كه به درمان مقاوم هستند
صحبت درباره خودكشي و مرگ
توجه داشته باشيد كه همه كودكان افسرده اين علائم را ندارند و در زمان‌هاي مختلف و تحت شرايط مختلف، علائم متفاوتي بروز مي‌دهند و برخي كودكان نيز ممكن است در محيط‌هاي سازمان‌يافته علائم كاملاً طبيعي داشته باشند. اما در اكثر كودكان داراي افسردگي، يك تغيير چشم گير در ميزان فعاليت اجتماعي، از دست‌دادن علاقه نسبت به مدرسه و عملكرد ضعيف در دروس مشاهده مي‌شود.
گرچه اقدام به خودكشي در كودكان زير ۱۲ سال بسيار نادر است اما ممكن است درصورتي‌كه تحت اضطراب، عصبانيت و ناراحتي بيش از حد قرار گيرند اقدام به خودكشي و يا آسيب به خود نيز كنند. كودكاني كه سابقه خانوادگي خشونت، سوءمصرف مواد مخدر و يا سوءاستفاده جنسي دارند بيشتر در معرض خودكشي هستند به‌خصوص در حالاتي كه به سلاح‌هاي گرم و يا داروهاي خطرناك دسترسي داشته باشند.

علائم افسردگي در نوجوانان
تحريك‌پذيري، عصبانيت، اضطراب از جمله قابل‌توجه‌ترين علائم افسردگي در بين جوانان و نوجوانان است. در كنار مشكلات روحي، سردرد، معده درد و ساير دردهاي ناگهاني نيز در بسياري از جوانان داراي افسردگي ديده شده است.

علائم افسردگي در سالمندان
افراد مسن معمولاً به‌جاي داشتن علائم عاطفي و علائم معمول افسردگي دچار دردهاي جسمي و مشكلاتي مانند خستگي و فراموشي مي‌شوند. آن‌ها هم چنين ممكن است از ظاهر خويش غافل شده و از مصرف داروهاي روتين روزانه خودداري كنند.

نشانه‌هاي افسردگي شديد
علائمي كه براي افسردگي پيش از اين عنوان شد در صورت ادامه يافتن به مدت طولاني و با شدت زياد، مي‌توانند نشان‌دهنده افسردگي اساسي باشند. در كنار عوامل ذكر شده، علائمي مانند تفكرات خودكشي، دور شدن بيش از حد از دوستان و خانواده، احساس نااميدي بيش از حد، تلاش براي خودكشي (خريدن اسلحه، سم و مشاهده فيلم‌هاي خودكشي) و رساندن آسيب به خود (زخمي كردن خود، گرسنگي دادن به بدن، اوردوز) از جمله علائم اخطاردهنده براي بروز افسردگي اساسي در فرد هستند.
منبع : https://www.drkarbalaee.com/

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۲۰:۳۳ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی