maspob
maspob
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است قالب وبلاگ
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

ما ليست بهترين شهرها براي اقامت در سفر زمستاني را به شما معرفي مي‌كنيم. تنها كاري كه شما بايد انجام دهيد اين است كه همت كنيد و اين لذت بي‌پايان را از خودتان دريغ نكنيد.

سفر به گرماي دوست‌داشتني جنوب در چله زمستان
همه مي‌دانيم كه تحمل گرماي شهرهاي جنوبي در  تابستان كار هر كسي نيست. اما در فصل‌هاي پاييز و زمستان كه ديگر خبري از خرماپزان نيست، تازه پاي مسافران به اين مناطق باز مي‌شود.

پس اگر مي‌خواهيد سفر به جنوب را تجربه كنيد يا اگر سرمايي هستيد و آب‌وهواي گرم مطبوع را به هواي يخبندان ترجيح مي‌دهيد، از تركيب زمستان و جنوب غافل نشويد.

كيش: جذاب و پرزرق‌وبرق
كمتر كسي مي‌تواند دست رد به سينه كيش بزند. جزيره‌اي كه انواع تفريحات را براي تمام حال‌وهواها در خود جاي داده؛ از تماشاي دلفين‌ها تا موج‌سواري، از مراكز خريد جذاب تا حمام آفتاب در سواحل شني، از هتل هاي لوكس كيش تا رستوران‌ها و كافه‌هاي صميمي و از شهربازي‌هاي پرامكانات تا پياده‎روي‌هاي دوست‌داشتني در امتداد خليج.

اين جزيره زيبا فرقي ميان مسافرانش نمي‌گذارد و مي‌‎تواند به‌راحتي همه را با سليقه‌ها و نيازهاي مختلف از خود راضي كند. 

اصلا اولين پاسخ به سوال زمستان كجا بريم همين كيش زيبا و معروف است!


زمستان كجا بريم
قشم: گرم و اسرارآميز
اگر مي‌خواهيد كمي بيشتر حال‌وهواي محلي را تجربه كنيد، قشم يك پيشنهاد عالي براي شماست. اين جزيره زيبا كه با عنوان اولين ژئوپارك در ايران و خاورميانه شناخته مي‌شود، برگ‌هاي برنده زيادي براي شگفت‌زده‌كردن شما در آستين دارد.

فرهنگ محلي در قشم پررنگ‌تر از كيش به چشم‌ مي‌آيد و يك فرصت عالي براي آشنايي با غذاهاي محلي، فرهنگ، هنر، لباس، معماري و حال‌وهواي بومي براي شما به‌وجود مي‌آورد.

مثلا مي‌توانيد در سواحل جزيره هنگام، خوراك ميگوي داغ و محلي بخوريد يا در بازار قديم قشم ادويه‌هاي خوش‌طعم و ميوه‌هاي عجيب و جذاب محلي بخريد. همچنين مراكز خريد قشم با كالاهاي متنوع و قيمت‌هاي مناسب يك مقصد خوب براي دوستداران خريد به حساب مي‌آيد.

اگر روحيه اكتشاف و طبيعت‌دوستي داريد، جاهاي ديدني قشم بهشت شماست.

تركيب جاذبه‌هاي طبيعي محلي مثل دره ستارگان و دره تنديس‌ها با افسانه‌هاي رازآلود محلي مي‌تواند آدرنالين خونتان را تا مدت‌ها تامين كند.

تماشاي دلفين‌هاي آزاد در حال شيرجه‌زدن و كروكوديل‌هاي پرابهت در پارك اختصاصيشان شما را سرحال مي‌آورند و براي كودكانتان خاطره‌اي پرآب‌وتاب مي‌سازند.

پس اگر اهل ماجراجويي هستيد پاسخ ما به اين سوال كه در زمستان به كجا سفر كنيم قطعا جزيره قشم است!


در زمستان به كجا سفركنيم
جزيره هنگام: با طعم سمبوسه آتشين و به رنگ نقره‌فام
اين جزيره كوچك كه در همسايگي قشم قرار دارد و شايد بتوانيم آن‌ها را دوقلوهايي جدانشدني بدانيم، جاذبه‌هاي زيادي نهفته در خود دارد.

مهم‌ترين ويژگي هنگام، حفظ فرهنگ و رسوم بومي است كه مهم‌ترين نمود آن را مي‌توان در لباس‌ها و غذاهاي مردم هنگام تماشا كرد. بيشتر مسافران بازديد از هنگام را در يك روز تجربه مي‌كنند.

اين گردش كوچك با قايق‌سواري و تماشاي دلفين‌هاي آزاد در دريا آغاز مي‌شود، سپس با پياده‌شدن در ساحل هنگام ادامه پيدا مي‌كند.

در بازارچه محلي ساحلي مي‌توانيد سرپايي غذاهاي محلي ميل كنيد كه داغ داغ جلوي چشمانتان طبخ مي‌شوند و صنايع دستي با حال و هواي دريا و صدف و ساحل خريداري كنيد.

اما مي‌توانيد به جاي گردش يك‌روزه، بيشتر در هنگام بمانيد و از جاذبه‌هاي بيشتري مثل ساحل نقره‌اي، ساحل درخشان و نخلستان‌ها ديدن كنيد، پرنده‌نگري كنيد، به تماشاي ماهي‌هاي رنگارنگ بنشينيد و بيشتر با مردم محلي هم‌كلام شويد.

اصلا اگر از ما مي‌پرسيد كه زمستان كجا بريم به شما مي‌گوييم به جزاير جنوبي، حالا در هر كدام كه اقامت داشتيد، فرقي ندارد مي‌توانيد سفر را طولاني‌تر كنيد و به همه جزاير سري بزنيد.

مسافرت زمستاني در ايران
خوزستان: خاك دامن‌گير و مردم خونگرم
خوزستان گنجينه‌اي از اصالت، تاريخ و فرهنگ است. همه ما هزاران بار در وصف صفا و صميميت و نجابت مردمان خوزستان شنيده‎ايم، اما شايد با سفر به اين سرزمين بتوان آن را تمام و كمال حس كرد.

هيچ‌ چيزي بيشتر از آغوش باز و مردم مهمان‌نواز مسافران را خوشحال نمي‌كند. و دقيقا به همين دليل است كه سفر به خوزستان حسي از سفر به خانه را براي همه تداعي مي‌كند.

فرقي نمي‌كند كه كدام يكي از شهرها را براي مقصد انتخاب كرده باشيد؛ اهواز با كارون و پل‌هاي زيبا و دكه‌هاي فلافلي بي‌نظير و بازارهاي پرجنب‌وجوش. خرمشهر با يادگاري‌هاي جنگ و محله‌هاي تاريخي و پارك ساحلي و بازارهاي محلي.

شوشتر با سازه‌هاي آبي اعجاب‌انگيز و حيرت‌آور از دوران هخامنشي. تالاب‌هاي شادگان و هورالعظيم كه البته ممكن است تماشاي پيكر نحيفشان غم عالم را به دلتان بريزد.

چغازنبيل و تماشاي زيگوراتي كه از دل تاريخ بيرون آمده است و هزاران ديدني كوچك و بزرگ كه تا وقتي خودتان به خوزستان سفر نكنيد، نمي‌توانيد متوجه جذابيت‌هاي بي‌پايانشان شويد.

براي سفر زمستاني در ايران خوزستان يك مقصد زيباست كه دل كندن از آن واقعا دشوار است!

جاهاي ديدني ايران در زمستان
بوشهر: آواز و موسيقي در همسايگي خليج
كوچه پس‌كوچه‌هاي قديمي در بافت تاريخي بوشهر اولين و جذاب‌ترين جاذبه اين بندر قديمي است. معماري جشم‌نواز و در عين‌حال به دور از پيچيدگي شما را جادو مي‌كنند.

به محض اينكه قدم در بافت قديمي بگذاريد دلتان مي‌خواهد ساعت‌ها بدون وقفه تمام محله‌ها را زير پا بگذاريد و به تمام قهوه‌خانه‌ها و كافه‌ها و خانه‌ها و عمارت‌ها سرك بكشيد.

مخصوصا اگر سر و صداي موسيقي محلي يا آواز خواننده‌هاي خوش‌صدا و شيرين‌لهجه‌ هم از دور به گوش برسد و در تركيب با بوي غذاهاي محلي تمام حواس شما را درگير خود كند.

علاوه بر گردش در شهر، همجواري با خليج زيبا و تماشاي دريا و قايق‌ها و لنج‌هاي در رفت‎وآمد هم خود يكي از جذابيت‌هاي بوشهر را تشكيل مي‌دهد.

عمارت‌هاي تاريخي مثل عمارت ملك و گلشن، خانه دهدشتي، مدرسه‌هاي تاريخي گلستان و سعادت، موزه‌‎هاي مردم‌شناسي و دريانوردي، بازار قديمي، كارگاه‌هاي ساخت قايق و لنج و رستوران‌ها و كافه‌هاي مختلف از جاذبه‌هاي گردشگري بوشهر محسوب مي‌شوند.

اگر نمي‌دانيد زمستان كجا بريم اما مي‌دانيد دلتان يك ساحل بكر و زيبا مي‌خواهد، راهي بوشهر شويد.

اجاره ويلا و اقامتگاه در بوشهر
سفر زمستاني در ايران
چابهار: هم‌نشيني كوير و دريا
بعيد است كه اهل سفر باشيد و تابه‌حال عكس‌هاي معروف چابهار را نديده باشيد؛ تصاويري از تل‌هاي ماسه‌اي در چندقدمي ساحل دريا كه شايد در نگاه اول شبيه فتوشاپ به‌نظر برسد. آخر مگر مي‌شود بيابان و دريا همسايه باشند؟

اگر يك بار به چابهار و منطقه دَرَك سفر كنيد باورتان مي‌شود كه اين تصاوير واقعي هستند و پي مي‌برديد كه دنيا چه عجايبي دارد.

چابهار از شهرهاي مهم استان سيستان و بلوچستان است كه دقيقا در گوشه‌اي‌ترين نقطه ممكن در نقشه و در جوار درياي عمان و با دسترسي به اقيانوس قرار دارد.

چابهار در زمستان هوايي بهاري و اقيانوسي دارد و در اين روزها خبري از بادهاي گرم موسمي نيست.

طبيعت چابهار مهم‌ترين جذابيت‌ گردشگري اين شهر است. مخصوصا اگر با آدم‌هاي حرفه‌اي و آشنا به منطقه هم‌سفر شويد.

همينطور بازار خريد در اين شهر بندري حسابي داغ است و مي‌توانيد اجناس مختلفي خريداري كنيد. فرهنگ و غذاي بلوچستاني هم كه ديگر نيازي به تعريف ندارد و مطمئن باشيد كه طعم غذاها و ادويه‌هاي اين سفر تا سال‌‌ها زير دندانتان باقي خواهد ماند.

براي آن‌هايي كه مي‌خواهند با يك آلبوم عكس از عجايب ايران از سفر بازگردند، پاسخ زمستان كجا بريم قطعا چابهار است!


بندرعباس: شهر اسكله و كشتي و لنج
بندرعباس از پيشينه تاريخي بسيار غني بهره مي‌برد و رخدادهاي تاريخي مهمي مثل غلبه بر استعمار پرتقالي‌ها را از سر گذرانده است. از آنجايي كه شهرهاي تاريخي هميشه از جذاب‌ترين مقاصد گردشگري به شمار مي‌روند، بندرعباس هم مي‌تواند يك ميزبان درجه يك براي سفر زمستاني شما باشد.

بافت قديمي و تاريخي اين شهر يعني محله قديمي سورو با معماري خاص و حال‌وهواي محلي خود حسابي تماشايي است.

بناهايي مثل مسجد ناصري يا مسجد دلگشا با پيشينه‌هاي تاريخي، عمارت‌هاي قديمي و ديدني مثل عمارت كلاه فرنگي، امام‌زاده شاه محمد تقي و معبد هندوها، بازارها و مراكز خريد و همچنين موزه مردم‌شناسي از مهم‌ترين آثار ديدني داخل شهر هستند.

روستاهاي خارج از بندر و طبيعت منحصربه‌فردشان هم مي‌تواند زاويه ديد جديدي از سفر به بندرعباس در اختيارتان قرار دهد.

در زمستان به كجا سفر كنيم
آب‌وهواي معتدل در سرزمين‌هاي ميانه
شهرهاي مركزي ايران نه آنقدر پرحرارت و شرجي‌اند و نه آنقدر سرد و خنك. به همين دليل در بيشتر روزهاي سال مي‌توانند مقصدي مناسب براي سفر باشند.

البته مجاورت با كوير باعث غلبه روزهاي گرم و خشك مي‌شود. به همين دليل است كه زمستان از بهترين ايام براي تجربه هوايي معتدل در شهرهايي مثل اصفهان و يزد است.

از زنديه تا صفويه، از قنات تا رودخانه، از قطاب تا دوغ‌ و گوشفيل و از عمارت‌هاي تاريخي تا بافت مدرن شهري در شهرهاي مركزي ايران قابل تجربه و اكتشاف است.

پس اگر هنوز براي سفر در فصل زمستان مقصدي انتخاب نكرده‌ايد، با دقت بيشتري اين پيشنهادها را بررسي كنيد.

كاشان: سرزمين عمارت‌هاي رويايي
كاشان را بيشتر از همه با خانه‌هاي تاريخي زيبا و خيال‌انگيزش مي‌شناسيم. خانه‌هايي كه محال است با ديدنشان جرقه رويا و خيال و داستان‌پردازي در ذهنمان روشن نكنند.

خانه بروجردي‌ها با تركيبي از بادگير و عمارت كلاه‌فرنگي و حياط‌ها و اندروني‌ها و بيروني‌ها به نمادي از معماري ايران تبديل شده است. اما كاشان فقط به خانه‌هايش محدود نمي‌شود.

ساخت باغ در دل كوير يكي از منحصر‌به‌فردترين ابداعات ايرانيان است و باغ فين كاشان يكي از نمونه‌هاي شاخص اين ابتكار پارسي است.

مساجد بزرگ و تاريخي مثل مسجد آقابزرگ كاشان و آتشكده نياسر كاشان هم نمونه‌هايي ديدني از هم‌زيستي مذهبي محسوب مي‌شوند.

يكي از جذاب ترين جاهاي ديدني كاشان، خانه هاي تاريخي و قديمي اين شهر است، براي آشنايي با آن‌ها اينجا كليك كنيد.

از جاذبه‌هاي اطراف كاشان مي‌توان به غار نياسر با قدمتي بيش از دو هزارسال اشاره كرد. همچنين روستاي ابيانه كه از محبوب‌ترين روستاهاي توريستي ايران است هم در نزديكي كاشان قرار دارد كه خود مي‌تواند مقصد يك سفر مستقل باشد.


جاهاي ديدني كاشان در زمستان
يزد: شهر شيريني و حلاوت
مهم‌ترين جاذبه ديدني يزد، خود اين شهر است؛ با تمام كوچه پس‌كوچه‌هاي سنتي و بادگيرهاي افراشته و قنات‌هاي زيرزميني‌اش  كه مي‌تواند بدون هيچ تلاش اضافه‌اي براي ديده‌شدن، همه نگاه‌ها را به خود جلب كند.

صفا و صميميت و درعين حال هوشمندي موجود در معماري شهرهاي حاشيه كوير در آثار و بناهاي شهر يزد به‌زيبايي نمايان مي‌شود. 

ميدان اميرچخماق و بازار سنتي اولين جايي است كه بايد در سفرتان به يزد به آن سر بزنيد. اگر مي‌خواهيد از تماشاي معماري ايراني اسلامي لذت ببريد، پيشنهاد ما مسجد جامع يزد است.

باغ دولت‌آباد با هواي مطبوعش در زمستان مي‌تواند حسابي حالتان را سر جا بياورد و حمام خان هم خنكي و سرزندگي بهار را در چله زمستان به شما هديه مي‌دهد. اما مهم‌تر از همه ضيافت پرشكوه شيريني‌هاي يزدي است كه طعم بهشتي هر‌كدام از آن‌ها تا سال‌ها همراهتان خواهد ماند.


جاهاي ديدني يزد در زمستان
اصفهان: شهر رنگ و نقش و آوا
سفر به اصفهان در زمستان شايد به پاي روزهاي ارديبهشتي نصف‌جهان نرسد، اما مي‌تواند چهره ديگري از شهر را به شما نشان دهد. چهره‌اي كه لا‌به‌لاي هياهو و شلوغي‌هاي مسافران بهاري گم مي‌شود.

نام بردن از آثار تاريخي اصفهان مثل ميدان نقش‌جهان و كاخ چهل‌ستون ‌پل‌هاي خواجو و سي‌وسه پل و كليساي وانك و ده‌ها ديدني ديگر شايد تكرار مكررات باشد.

اما اگر به‌دنبال كشف و شهود جديدي در اين شهر هستيد، آرامش زمستان اصفهان آن را در اختيارتان مي‌گذارد.

نه فقط در آثار ديدني مشهور، بلكه در پيچ‌وخم كوچه‌ها و محله‌هاي مختلف مي‌توانيد دنيايي از نقش و نگار را كشف كنيد‌.

پياده‌روي در قلب محله عتيق و خانه‌هاي قديمي، تماشاي شكوه مسجدجامع، عبور از پيچ‌خم‌هاي بازار بزرگ و رسيدن به ميدان نقش‌جهان هزاران تصوير ديده‌نشده از اصفهان را جلوي چشمانتان خواهد گشود. بعد از آن عبور از پياده‌‌راه چهارراه عباسي شما را در اركستري از همهمه آدم‌ها غرق مي‌كند.

اگر به پياده‌روي ادامه دهيد و خود را به زير پل خواجو برسانيد، مي‌توانيد مهمان صدا و آواز خوش مردمان اصفهان باشيد.

قدم‌زدن در محله جلفا و صداي ناقوس كليسا و تمتشاي خانه‌هاي زيباي ارمني سفرتان را تكميل خواهد كرد. فقط افسوس كه مجبور مي‌شويد مهم‌ترين قطعه پازل اصفهان، يعني زاينده‌رود را فقط در ذهنتان تصور كنيد و حسرت بخوريد. 


جاهاي ديدني اصفهان در زمستان
شيراز: زمستان با بوي نرگس و نارنج 
اغراق نيست اگر شيراز را خوشبوترين شهر زمستاني در ايران بدانيم. هركسي كه تا به‌حال يك بار در زمستان خيابان‌هاي شيراز را بالا و پايين كرده باشد مي‌تواند شاهدي بر اين ادعا باشد.

وقتي كه عطر دسته‌هاي نرگس ‌‌و نارنج‌هاي رسيده بر درختان هوش را از سر هركسي مي‌پراند. تصور كنيد كه اگر بازديد از مقبره حافظ و سعدي و گشت‌وگذار در نارنجستان قوام و قدم‌زدن در باغ ارم را هم اضافه كنيد چه تركيب دلربايي خلق خواهد شد.

آب‌وهواي خوش و معتدل مهم‌ترين دليل براي سفر زمستاني به شيراز است.

خلوتي نسبي اين شهر نسبت به ايام بهار فرصت مناسبي مي‌سازد تا بتوانيد سر حوصله و صبر از نور ملايم منعكس‌شده در مسجد نصيرالملك مدهوش شويد، از فالوده‌خوري در جوار ارگ كريم‌خان لذت ببريد ‌و از دل حجره‌هاي بازار وكيل، فرش و گليم و پارچه و اشياي قديمي جذابي بخريد.


جاهاي ديدني شيراز در زمستان
طبس: كويرگردي در زمستان
لقب عروس كوير ايران براي طبس، مهم‌ترين دليل براي سفر در زمستان به اين شهر است. چراكه گرماي تابستان طبس را كسي جز كويرنشينان سرد و گرم‌چشيده نمي‌تواند تحمل كند‌.

درعوض دماي هواي طبس در زمستان به شما اجازه مي‌دهد كه بدون تبخيرشدن، به دل شهرهاي كويري بزنيد.

كال جني از اسرارآميزترين جاذبه‌هاي طبيعي ايران است. دره‌اي كه سكونتگاه اجنه ‌و ارواح است ‌و هزاران روايت ترسناك و وهم‌آلود در دل خود دارد.

اگر دوست داريد شب دور آتش بنشينيد ‌و به داستان‌هايي از فرهنگ بومي گوش دهيد، طبس بهترين گزينه براي سفر است.

به جز اين دره مشهور، روستاي نايبند با ساختار پلكاني عجيبش، چشمه‌هاي آب گرم با خواص درماني و صنايع دستي بومي از ديگر حاذبه‌هاي طبس شناخته مي‌شوند.

جاهاي ديدني ايران در زمستان
زمستان كجا برف بازي بريم؟
حالا كه شهرهاي خوش آب‌وهوا براي سفر در زمستان را بررسي كرديم، وقت آن است كه به سراغ معرفي شهرهاي برفي برويم.

حتي اگر سرمايي باشيد و از زمستان فراري، بهتر است خودتان را براي يك تفريح برفي آماده كنيد. چون بارش برف در كشور ما، يك موقعيت ويژه است كه اگر از دستش بدهيد، معلوم نيست چقدر بايد براي ديدن دوباره برف منتظر بمانيد.

سرعين: چشمه‌هاي آب گرم و كوهستان‌هاي برفي سرد
بيشتر ما سرعين را با چشمه‌هاي آب گرمش مي‌شناسيم. اما اين شهر زيبا كه در دامنه‌هاي سبلان قرار گرفته، به جز گرما به مسافران سرما هم هديه مي‌دهد، آن هم سرمايي از جنس برف.

اگر مشتاق برف‌بازي هستيد يا ورزش‌هاي زمستاني را دنبال مي‌كنيد و براي تمرين به يك پيست پربرف نياز داريد، سرعين يك انتخاب درست است.

پيست اسكي آلوارس در نزديكي سرعين يكي از پيست‌هاي وسيع و استاندارد در ايران است. از آنجايي كه سرعين از شهرهاي برفي ايران محسوب مي‌شود، اين پيست در فصل‌هاي پاييز، زمستان و بهار پربرف و سفيدپوش است.

اين پيست با امكاناتي مثل تله‌سيژ و قيمتي كمتر از پيست‌هاي پايتخت يكي از مقاصد مهم سفر در زمستان براي علاقمندان به برف‌بازي و اسكي است.

مخصوصا كه مي‌توان بعد از تجربه برف، به سراغ چشمه‌هاي آب گرم رفت و از لذت آبتني گرم وسط زمستان لذت برد.

اگر دلتان يك برف بازي حسابي مي‌خواهد، پاسخ امسال زمستان كجا بريم شهرهاي شمال غرب ايران به ويژه سرعين است.

زمستان كجا بريم برف بازي
تبريز: ميزبان بهترين تجربه‌هاي برفي
تبريز در فصل زمستان از سردترين، برفي‌ترين و يخبندان‌ترين شهرهاي ايران است. به همين دليل است كه بيشتر افراد ترجيح مي‌دهند در فصل بهار و تابستان به آن سفر كنند؛ چرا كه تحمل سرماي تب ريز و استخوان‌سوز آن كار هركسي نيست.

اما اگر عاشق برف و سرما هستيد، تبريز زمستاني بهشت شماست. دماي هوا در روزهاي سرد به منفي ۱۰ درجه هم مي‌رسد.

البته كاهش بارندگي گريبانگير تبريز هم شده، بنابراين بايد قبل از سفر خود وضعيت آب‌وهوا و بارندگي را چك كنيد تا بتوانيد روزهاي برفي را براي سفر انتخاب كنيد.

البته كه براي اين سفر زمستاني به تجهيزات كامل مثل زنجيرچرخ نياز داريد تا اگر گرفتار برف و بوران شديد، كمترين خطر شما را تهديد كند.

تبريز جاي ديدني زياد دارد، اما به خصوص در زمستان پيشنهادمان اين است كه سري به بازارهاي تبريز هم بزنيد.

جاهاي ديدني تبريز در زمستان
مشهد: برف‌بازي به سبك خراساني
پيست اسكي شيرباد در دامنه بينالود و در فاصله حدودا ۵۰ كيلومتري از شهر مشهد يكي از مقاصد مهم برف‌دوستان است. فرقي ندارد كه حرفه‌اي هستيد يا فقط مي‌خواهيد با دوستان و آشنايانتان يك روز برفي پرخاطره را تجربه كنيد.

اين پيست امكانات مناسبي براي ورزش‌هاي زمستاني دارد و با هزينه‌اي به‌صرفه‌تر از پيست‌هاي تهران جزو گزينه‌هاي روي ميز براي سفر در زمستان است.

پيست شيرباد معمولا از اواخر پاييز تا اوايل بهار پربرف و قابل استفاده است.

تله‌اسكي ۹۰۰ متري، امكانات آموزشي و رفاهي، اجاره وسايل و تجهيزات اسكي و امكانات اقامتي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين پيست هستند كه مي‌‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد و يك خاطره لذت‌بخش برفي از خراسان بزرگ براي خودتان خلق كنيد.

البته كه مشهد در هر موقع سال ديدني‌هاي جذابي دارد، مثلا جاهاي ديدني اطراف مشهد براي تابستان خوب است و اگر مي‌پرسيد امسال زمستان كجا بريم برف بازي باز هم مشهد يك مقصد تك است!


جاهاي ديدني مشهد در زمستان
تهران‌گردي در زمستان
اگر نمي‌خواهيد يا فرصت خارج‌شدن از پايتخت در زمستان را نداريد، هيچ نگران نباشيد. در همين تهران هم مي‌‌توانيد به جاهايي سر بزنيد كه حسابي حال‌وهواي زمستاني را در شما برانگيزند.

پس بهتر است براي يك روز هم كه شده از گرماي شوفاژ و بخاري دل بكنيد و اجازه دهيد سرماي زمستان به تنتان بخورد.

پيست اسكي آبعلي
اين پيست با امكانات مختلفي مثل تله‌كابين، پيست اسكي و پيست سورتمه‌سواري، تله اسكي، تله سيژ و فروشگاه تجهيزات ورزشي مي‌تواند محل مناسبي براي بسياري از تفريحات زمستاني باشد.

همچنين مي‌توانيد براي آموزش تخصصي اسكي هم از مربيان پيست آبعلي استفاده كنيد. سه ماه زمستان بهترين ايام براي استفاده از اين پيست است. علاوه بر پيست، مي‌توانيد از ساير جاذبه‌هاي طبيعي اين منطقه هم بازديد كنيد.

اگر در تهران هستيد و مي‌خواهيد بدانيد زمستان كجا بريم برف‌بازي در تهران، پيست اسكي آبعلي عالي است! براي برف بازي

نشاني: جاده آبعلي، جاده هراز، خروجي پيست آبعلي

زمستان تهران كجا بريم
پيست ديزين
ديزين از شناخته‌شده‌ترين پيست‌هاي ايران با شهرت جهاني است كه هرساله بسياري از مسابقات و رويدادهاي داخلي و بين‌المللي را ميزباني مي‌كند.

ديزين كه منطقه‌اي سرد و كوهستاني است از مقاصد محبوب براي زمستان‌گردي در تهران محسوب مي‌شود.

از امكانات اين پيست مي‌توان به تله‌كابين، تله‌سيژ، ۲۳ پيست اسكي مختلف، كلاس‌هاي آموزشي، امكانات رفاهي مثل هتل و رستوران و زمين تنيس اشاره كرد.

چه حرفه‌اي باشيد چه آماتور، ديزين مي‌تواند برايتان جذاب و كاربردي باشد و پاسخ شما به اينكه زمستان كجا بريم كه خوش بگذرد!

نشاني: كيلومتر ۶۵ جاده چالوس، بعد از گچسر

تهران گردي زمستان كجا بريم
توچال
مجموعه توچال با امكانات تفريحي ورزشي زيادي كه دارد مي‌تواند براي افرادي از تمام سن و سال‌ها يك روز خاطره‌‌انگيز بسازد.

تله كابين، تله اسكي، تله سيژ، اسنوموبيل، پيست سورتمه، تيراندازي با كمان، زيپ‌لاين، بگ جامپ و شبيه‌ساز توچال برخي از مهم‌ترين گزينه‌هاي تفريحي مجموعه توچال هستند.

امكانات رفاهي توچال هم شامل هتل، رستوران، فودكورت، بام تهران، كافه و شهربازي براي كودكان مي‌شود.

نشاني: بزرگراه شهيد چمران، خيابان يمن، انتهاي خيابان ولنجك

ليست كامل جاهاي ديدني تهران را به سختي مي‌توان در يك مطلب و يكجا جا داد، اما براي تهران گردي در زمستان يا هر فصل ديگري يا در شب و روز، اين مطلب مي‌تواند كامل‌ترين مرجع شما باشد.

كجا بريم برف بازي
سورتمه تهران
سورتمه تهران واقع در پارك گلابدره يكي از آن ديدني‌هاي تهران است كه آدرنالين خونتان را به سقف مي‌چسباند!

اين سورتمه‌ها يك مسير حدودا ۹۰۰ متري را با سرعت ۴۰ كيلومتر در ساعت در يك مسير پرپيچ و خم طي مي‌كنند.

بنابراين اين مجموعه از بهترين‌ مكان‌هايي است كه مي‌توانيد با دوستان اهل هيجانتان در آن جيغ بزنيد و بخنديد و لذت ببريد.

علاوه بر خود سورتمه، اين مجموعه امكانات ديگري مثل زمين ورزشي، پارك وحشت و ماشين برقي هم دارد.

نشاني: ميدان تجريش، خيابان دربند، كوچه اسداللهي، بوستان جنگلي گلابدره

باغ فردوس
اين باغ قاجاري باصفا كه پاتوقي براي هنرمندان و هنردوستان است، براي گذراندن يك روز آرام زمستاني انتخاب بسيار هوشمندانه‌اي است. موزه سينما با تالارهاي مختلف، سالن‌هاي سينما، كافه و كتاب‌فروشي مي‌تواند شما را براي ساعت‌ها سرگرم كند.

نشاني: خيابان وليعصر، نرسيده به ميدان تجريش، كوچه بخشايش


زمستان كجا بريم برف بازي
پل طبيعت
همه شهرها به فضاهايي نياز دارند كه مختص عابران باشد و آدم‌ها بتوانند بدون نگراني يا مزاحمت وسايل نقليه ساعاتي در آرامش وقت بگذرانند.

پل طبيعت در اين مورد كاملا موفق عمل كرده و مكاني مناسب براي قدم‌زدن يا معاشرت با دوستان است.

اگرچه كه بخش زيادي از جذابيت پل به نماي سرسبز اطراف است، اما سرزدن به پل در روزهاي زمستاني هم خالي از لطف نيست. مخصوصا اگر برف روي زمين نشسته باشد يا هوا باراني باشد.

نشاني: بزرگراه حقاني، خيابان شهيدي

در زمستان براي تهران گردي كجا بريم
دربند
دربند از جاذبه‌هاي طبيعي چهارفصل تهران است. چه براي كوهنوردي دربند را انتخاب كرده باشيد چه براي شكم‌گردي، دربند شما را نااميد نمي‌كند.

رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها، مغازه‌هاي مختلف با خوراكي‌هاي رنگارنگ و امكاناتي مثل تله سيژ مخصوصا در هواي باراني و زمستاني دربند را به يك مقصد محبوب براي زمستان‌گردي در تهران تبديل مي‌كند.

نشاني: ميدان تجريش، خيابان دربند

جاهاي تفريحي اطراف تهران در زمستان
بام تهران
هيجان تفريحات موجود در بام تهران مي‌تواند در يك روز سرد زمستاني، شما را حسابي گرم كند. صخره‌نوردي، بانجي‌جامپينگ، بگ‌جامپينگ، زيپ لاين، سورتمه‌سواري و اتاق فرار برخي از امكانات بام تهرانند كه تابستان و زمستان ندارند و تجربه آن‌ها در هر روزي از سال مي‌تواند حسابي خوش بگذرد.

يكي از بهترين پاسخ‌ها براي سوال زمستان تهران گردي كجا بريم ، بام يك جواب خوب است، لباس گرم يادتان نرود!

نشاني: بزرگراه شهيد چمران، خيابان يمن، انتهاي خيابان ولنجك

تهران گردي زمستان كجا بريم
باغ ايراني
اگر دوست داريد در روزهاي سرد و معمولا همراه با آلودگي هواي زمستان، نفسي تازه كنيد و حوصله‌تان سر جا بيايد سري به باغ ايراني بزنيد. وجود عناصر مختلف معماري، طراحي شبكه آب‌راه‌ها و فواره‌ها، طاقي‌ها، درختان و فضاي سبز مرتب و زيبا و زمين بازي براي كودكان از داشته‌هاي اين باغ زيبا هستند.

نشاني: خيابان شيخ‌ بهايي شمالي، ۲۰ متري پيروزان، كوچه شهيد صابري

جاهاي تفريحي تهران در زمستان
بام‌لند
مجموعه بام‌لند در همسايگي درياچه چيتگر علاوه بر امكانات تفريحي، فضايي آرام براي معاشرت و يك چشم‌انداز زيبا در اختيار شما مي‌گذارد تا بتوانيد يك روز زمستاني آرام و جذاب را سپري كنيد.

مخصوصا اگر مي‌خواهيد روز خود را به خريد بگذرانيد و در كنار آن تفريح و شكم‌گردي هم داشته باشيد.

قدم‌زدن در بام‌لند با معماري خطي خود كه شيوه‌اي خاص و منحصربه‌فرد در طراحي مركز خريد است هم به‌تنهايي مي‌تواند گردش زمستاني شما را تكميل كند.

براي اينكه بدانيد زمستان كجا بريم كه هم تفريحات و مكان هاي سرپوشيده داشته باشد و هم لذت قدم زدن در يك هواي سرد و برفي را تجربه كنيد، بهترين پاسخ بام لند تهران است.

نشاني: انتهاي اتوبان همت، خروجي درياچه خليج فارس، بلوار موج

جاهاي ديدني تهران در زمستان
جاهاي ديدني اطراف تهران در زمستان
يكي از مشكلات بزرگ روزهاي سرد در تهران، آلودگي هواست.

اگر مي‌خواهيد براي گردش زمستاني از شهر بيرون بزنيد و فرصتي براي تنفس به ريه‌هايتان بدهيد، ما فهرستي از جاهاي تفريحي اطراف زمستان برايتان تدارك ديده‌ايم كه هركدام صفاي خاص خودشان را دارند.

دشت هويج
اين دشت كه در نزديكي روستاي افجه قرار دارد، يك جاذبه طبيعي بكر است. يعني نبايد انتظار داشته باشيد كه در دشت هويج با امكانات رفاهي و رستوران و قهوه‌خانه روبرو شويد!

سفر به اين دشت بيشتر براي افرادي مناسب است كه اهل كمپينگ يا طبيعت‌گردي هستند. اگرچه چشم‌انداز سبز دشت هويج در بهار و تابستان بسيار ديدني است، اما تماشاي دشت در زمستان هم زيبايي‌هاي خاص خودش را دارد.

مخصوصا اگر آن حوالي برف باريده باشد و دشت هويج يكپارچه سفيد شده باشد.

نشاني: اتوبان بابايي، جاده لشگرك، روستاي افجه

جاهاي ديدني اطراف تهران در زمستان
پارك جنگلي لويزان
اين پارك خوش آب‌وهوا مناسب يك پيك‌نيك چندساعته در فصل زمستان است. با نمايي از شهر و طبيعت و در كنار امكانات رفاهي مختلف مي‌توانيد با خانواده خوش بگذرانيد.

وجود باغ پرندگان در پارك جنگلي لويزان مي‌تواند كودكان شما را حسابي خوشحال كند و شما را هم به يك پرنده‌نگري جذاب ميهمان كند.

اگر مي‌خواهيد با فرزندانتان تهران گردي كنيد و نمي‌دانيد در زمستان كجا بريم سراغ اين پارك جنگلي جذاب برويد.

نشاني: بزرگراه امام علي، بعد از خروجي بزرگراه زين‌الدين، خروجي شيان

در زمستان كجا سفر بريم
درياچه تار
درياچه تار يكي از جاهاي ديدني اطراف تهران در زمستان است و مي‌تواند مقصد خوبي براي يك كمپينگ يك روزه باشد.

چشم‌انداز زيباي اين درياچه براي عكاسي بسيار مناسب است و به همين دليل يكي از مكان‌هاي طبيعي موردعلاقه براي عكاسان طبيعت است.

البته فصل زمستان بهترين فصل براي بازديد از اين درياچه نيست. چرا كه در بسياري از روزهاي زمستان با وزش باد شديد همراه است. اما اگر ماجراجوييد و نمي‌دانيد زمستان كجا بريم درياچه تار را مي‌توانيد انتخاب كنيد، منتهي تجهيزات لازم را داشته باشيد!

پس بهتر است حتما قبل از رفتن به درياچه، وضعيت آب‌وهوا را چك كنيد.

نشاني: ۳۰ كيلومتري شرق دماوند، در همسايگي روستاي هوير

براي گشت و گذار در اطراف پايتخت در همين مجله سري به مطلب جاذبه هاي اطراف تهران بزنيد.

در زمستان اطراف تهران كجا بريم
مكان‌هاي تفريحي سرپوشيده تهران
گشت‌وگذار در هواي سرد شايد مناسب طبع همه نباشد. يا شايد نتوان به دلايلي مثل بارش باران يا آلودگي هوا از خيلي جاذبه‌هاي تهران ديدن كرد.

براي اينكه در زمستان حوصله‌تان سر نرود مي‌توانيد مكانهاي تفريحي سرپوشيده تهران را در ليست گردش‌هاي پاييزي و زمستاني قرار دهيد.

جاهايي مثل باغ كتاب، سينماها، موزه‌ها و مجموعه كاخ‌ها مي‌تواند براي اهل هنر و فرهنگ جذاب باشد.

اگر اهل خريد هستيد، ناگفته پيداست كه گردش در مراكز خريد يا بازارها مي‌تواند شما را سر ذوق بياورد.

مركز تجاري پالاديوم، مركز تجاري كوروش تهران و شاپينگ سنتر دنياي نور نمونه‌هايي از صدها مركز خريد ريز و درشت تهران هستند.

اگر مي‌خواهيد ساعاتي را به بازي و تفريح اختصاص دهيد، هم انتخاب‌هاي زيادي پيش روي شماست.

شهربازي قلعه سحرآميز، كافه بردگيم‌هايي مثل كافه بردلند و كافه گيك و اتاق‌هاي فرار مجموعه اسكيپ روم مي‌توانند براي هركسي جذاب و هيجان‌انگيز باشند.

اما براي انتخاب دقيق‌تر بهتر است اول براي خودتان مشخص كنيد كه چه چيزي مي‌خواهيد، سپس بر اساس آن جستجو كنيد تا به ده‌ها پيشنهاد مختلف برسيد.

پس اگر در تهران هستيد و نمي‌دانيد زمستان كجا بريم اما مي‌خواهيد يكجاي تفريحي گرم را انتخاب كنيد، هر كدام از گزينه‌هاي بالا برايتان عال

منبع :https://www.jabama.com/

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۴۸:۵۷ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی