maspob
maspob
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است قالب وبلاگ
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

روش هايي براي اتو كردن صحيح لباس
اتو زدن لباس ها يكي از كارهايي است كه نياز به زمان فراواني دارد و انجام دادن آن ممكن است برايتان سخت باشد اما اگر طريقه صحيح اتو زدن لباس ها را ياد بگيريد اين كار برايتان لذت بخش خواهد بود و مي توانيد در كمترين زمان ممكن لباس خود را اتو بزنيد و با پوشيدن لباس هاي بدون چروك و مرتب احساس دلپذيري را در خود ايجاد نماييد.

در اين بخش از رازهاي خانه داري نمناك ترفندهايي را براي اتو كردن آسان لباس ها آورده ايم تا شما بتوانيد بدون صرف زمان بسيار لباس هاي خود را اتو بزنيد.

قبل از اتو زدن لباس اين نكات را رعايت كنيد
دماي اتورا تنظيم كنيد :

قبل از روشن كردن اتو ، دماي آن را روي كمترين حالت خود قرار دهيد زيرا شما بايد اتو كشي را با پارچه هايي شروع كنيد كه كمترين دما را نياز دارند. سپس براي هر جنس پارچه اي دماي مطلوب آن را تنظيم كنيد .

ميز اتورا آماده كنيد :

ارتفاع ميز اتو بايد 90 سانتي متر باشد ، دقت كنيد كه ارتفاع ميز بهتر است متناسب با قد شما باشد تا به مفاصلتان فشار نيايد. بهتر است روي ميز اتو با چند لايه پارچه پوشانده شود.

براي اينكه هنگام اتو كردن لباس هاي بلند انتهاي آنها با زمين تماس نداشته باشد ، زير ميز اتو يك پارچه تميز پهن كنيد.

يك پارچه مرطوب و پنبه اي كنارتان قرار دهيد:

براي اتو زدن در بعضي از لباس ها بايد بر روي آنها پارچه اي پهن كنيد تا حرارت مستقيم اتو به لباستان آسيب وارد نكند پس هميشه قبل از اتو زدن يك پارچه ي تميز و مرطوب پنبه اي نسبتاً ظريف دم دستتان داشته باشيد .

نكات اتوكشي

آموزش هاي لازم براي بهتر اتو كردن لباس
آموزش هاي مفيد و كاربردي براي اتو كردن لباس
به جنس پارچه توجه كنيد :

قبل از اتو زدن به جنس پارچه توجه كنيد زيرا هر يك از پارچه ها روش اتو زدن مخصوص به خود را دارند. در صورت عدم توجه به روش اتو كردن هر يك از پارچه ها ، لباستان مي سوزد، بر اثر سوختگي ، چروك مي شود و يا برق مي افتد پس قبل از اتو كردن لباس هايتان را بر اساس جنسشان از هم جدا كنيد.

جلوگيري از برق نيافتادن لباس ها :

براي اينكه لباسهايتان برق نيافتد و قطره هاي آب، لباس را لك نكند ، لباسها را مستقيماً اتو نكنيد و هميشه يك پارچه نخي نازك و تميز روي لباس بياندازيد و سپس لباس ها را اتو كنيد .

براي جلوگيري از برق افتادن لباس هميشه بايد آرام اتو بزنيداما اگر روي لباستان برق افتاد با يك پارچه نمدار برق آن را برطرف نماييد.

دقت كنيد پارچه هاي ظريف را در تماس مستقيم با اتو قرار ندهيد و يك پارچه ي مرطوب بين سطح اتو و لباس قرار دهيد.

لباس مشكي از ديگر لباسها زودتر برق مي افتد. براي رفع اين عيب سه قاشق سوپ خوري سركه را در يك ليتر آب ريخته و فرچه نرمي را در آن خيس كرده و از راه پارچه روي لباس بكشيد.

آموزش بهتر و راحت تر اتو كردن لباس هاي چروك :
اگر لباس ها مدت بيشتري را روي بند بمانند به علت از بين رفتن رطوبتشان ، اتو زدن برايتان سخت و دشوار مي شود. پس بهتر است در اين مواقع براي راحت تر اتو شدن اين لباس ها آنها را به مدت يك ساعت يا بيشتر درون يخچال بگذاريد تا رطوبت لازم را جذب كرده و به آساني اتو شوند.

از بين بردن لك زنگ فلزات ضمن اتو زدن

براي از بين بردن لك زنگ فلزاتي مانند ميخ طناب رخت يا فنر فلزي گيره لباس از روي پارچه ، مقداري نمك در آبليمو بريزيد سپس لكه را در آن بخيسانيد بعد از يكساعت آن را خوب آب بكشيد.

ترفندي براي كاهش زمان اتو كردن :
يكي از دغدغه هاي شما خانم هاي خانه دار كه با بخش نكات خانه داري نمناك مطرح كرده بوديد مشكل زماني بودكه براي اتو كردن لباس ها صرف مي كنيد ؛ براي اينكه اتو كردن لباس ها وقت كمتري از شما بگيرد يك تكه فويل زير پارچه ميز اتو قرار دهيد تا فويل گرما را منتقل كرده و اينگونه پارچه يا لباس از دو طرف اتو ببيند و زودتر و بهتر اتو شوند.

تعمير لباس ها هنگام اتو زدن :

در كنار ميز اتو نخ و سوزن و قيچي قرار دهيد تا هنگام اتو كردن اگر نقاط شكافته شده در لباسها مشاهده كرديد آن را ترميم نماييد.

رفع چروك لباس

آموزش روش صحيح اتو كردن لباس
روش صحيح اتو كردن لباس ها :
اتوكردن لباس ها را در اتاق خواب انجام دهيد تا بتوانيد از تخت براي قرار دادن لباس ها استفاده نماييد و به كمد و چوب لباسي ها دسترسي داشته باشيد.

همانطور كه گفتيم لباس هايي را كه به دماي پايين تري براي اتو كشي احتياج دارند ابتدا اتو كنيد و سپس لباس هايي كه گرماي زيادي لازم دارند.

اگر رويه ميز اتو را شسته ايد نم دار روي ميز اتو قرار دهيد تا خشك شود.

هنگام اتو كردن قسمت هاي اتو كشيده لباس را آن طرف ميز اتو و از خود دور نگه داريد.

براي اينكه لباستان كش نيايد ، لباسها را به راه پارچه اتو بزنيد.

براي اتوي لباس ابتدا درزهاي لباس را از پشت باز كرده اتو بزنيد.

اگر براي اتو زدن آستين ها تخته مخصوص نداريد، براي جلوگيري از چروك، قبل از اتو كردن يك حوله را لوله و داخل آستين ها فرو كنيد يا مقواي لوله شده را با پارچه بپوشانيد و داخل آستين ها كنيد تا چروكي روي آن ها باقي نماند.

براي اينكه يقه، سجاف و سرآستين چروك نشود ، آن ها را از پشت اتو كنيد و سپس از رو، اگر لبه به طرف وسط چين افتاده، با اتو چينها را منتقل كنيد.

لباس هاي مات را از داخل و لباس هاي براق را از طرف بيرون اتو بزنيد.

لباس هاي خيلي ضخيم را يك بار از تو و بار دوم از رو اتو كنيد.

براي اتو كردن كشباف هاي آكريليك كه نم دار و خيس هستند ، اتو را روي آن فشار دهيد تا لباس خشك شود بعد از آن كه قسمت هاي اتو شده كاملا سرد شدند، آن را روي ميز اتو حركت دهيد زيرا حركت دادن اتو روي اين لباس ها وقتي گرم و خيس هستند، سبب مي شود لباس كش آمده، شكل و فرم خود را از دست بدهد.

پارچه و لباسهاي مخملي را هيچ گاه اتو نكنيد و اگرمخمل چروك شد، ابتدا اتو را بالاي پارچه نگه داريد تا بخار به همه جاي آن برسد، سپس در حالي كه هنوز نم دار است با كف دست بدون آن كه بسوزيد آن را صاف كنيد.

چگونه اتو بكشيم

آموزش اتو كردن انواع لباس ها
اتو كردن كراوات :
براي اتو زدن كراوات ، يك تكه مقوا به اندازه آن ببريد و داخل آن فرو كنيد. روي آن را با پارچه تنظيف بپوشانيد و به آرامي اتو بخار را فشار دهيد.

اگر لباس شما چروك شده و به اتو دسترسي نداريد :

لباس را در حمام به چوب رخت آويزان كنيد و دوش شير آب گرم را باز نماييد تا بخار آب به درون پارچه نفوذ كند و چين و چروك آن باز شود.

طريقه اتو زدن شلوار
ابتدا جيب شلوار را اتو كنيد. براي اتو كردن جيب شلوارتان ، جلوگيري از افتادن خط كيسه ي جيب روي شلوار آستر جيب ها را بيرون آوريد و آستر جيب را اتو بزنيد.

سپس از پهلوي شلوار قسمت كمر شلوار را روي ميز اتو مرتب كنيد و اتو بكشيد.

از طرف پهلو شلوار را روي ميز اتو پهن كنيد به صورتي كه يك پاچه ي شلوار روي پاچه ي ديگر قرار بگيرد. خط تاي شلوار را بايد دقيقاً روي خط اتوي قبلي قرار بگيرد.

براي اتو زدن داخل پا شلوار يكي از پاچه ها را بلند كنيد و آن را اتو بزنيد سپس براي طرف ديگر شلوار نيزاين كار را تكرار كنيد.

براي آهار، هنگام اتو كردن اسپري مخصوصي را با تركيب 1 قاشق غذاخوري آرد ذرت به 2 پيمانه آب تهيه نماييد و روي پارچه بپاشيد.

اتو زدن شلوار

آموزش اتو كردن لباس به سبك حرفه اي ها
نكاتي كه در اتو زدن پيراهن هاي زنانه و دامن بايد به آن توجه كرد :
به جنس پارچه ي پيراهن هاي زنانه دقت كنيد و قبل از اتو كردن دماي تو را برحسب پارچه تنظيم كنيد.

ترتيب اتو زدن در پيراهن هاي زنانه هم، يقه ، سرشانه، آستين ، جلوي پيراهن، پشت پيراهن و در نهايت دامن پيراهن است.

به دكمه ها، گل ها و يا اكسسوري متصل به پارچه هنگام اتو زدن پيراهن هاي زنانه توجه كنيد تا در برابر حرارت آسيب نبينند.

چين و پيلي لباس را از روي خط اتوي خودشان اتو بزنيد.

براي اتو زدن دامن، دامن را از جلو پهن كرده و از پايين دامن به بالا يعني از لبه دامن به سمت كمر اتو بزنيد سپس دامن را بچرخانيد و پهلوها و پشت دامن را اتو بكشيد.
منبع: نمناك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۱۹:۴۶ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی