maspob
maspob
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است قالب وبلاگ
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

آمپول نوروبيون

آمپول نوروبيون تركيبي از ويتامين هاي گروه B است. اين ويتامين ها نقش مهمي در حمايت، ترميم و بازسازي اعصاب دارند. بخاطر نقش مهم اين ويتامين ها در بدن اين آمپول در تسكين دردها مخصوصا دردهاي ناحيه كمر، افزايش سرعت انتقال عصبي و بازسازي اعصاب آسيب ديده تاثير قابل توجهي دارد. همچنين بيماران ديابتي و افراد الكلي از اين آمپول براي درمان و كنترل بيماري هاي خود استفاده مي كنند.

آمپول نوروبيون امروزه در بين فوتباليست ها كاربرد بسيار زيادي دارد. از آنجا كه اين دارو داراي ويتامين هاي گروه B است بهتر است تحت نظر پزشك مورد استفاده قرار بگيرند. اين آمپول بايد بصورت داخل عضلاني و عميق تزريق شود اين دارو نبايد توسط بيماران مبتلا به LEBER مورد استفاده قرار گيرد. اگر از اين آمپول براي تقويت استفاده مي كنيد بهتر است هفته اي1 مرتبه آن را تزريق نماييد.

تزريق آمپول نوروبيون

كاربردهاي عمومي آمپول نوروبيون
نوروبيون به صورت كلي به عنوان يك مكمل تغذيه اي مورد استفاده عموم قرار گرفته و براي هركسي كه كمبود ويتامين ب كمپلكس يا كمبود يكي از ويتامين هاي ب1 (تيامين)، ويتامين ب6 (پروكسيدين) يا ويتامين ب12 (سيانوكبالامين) را داشته باشد، مفيد و مؤثر خواهد بود. قرص و آمپول نوروبيون كاربردهاي ديگري هم دارد و براي پيشگيري يا درمان اين بيماري ها نيز به كار مي رود:

آرتروز
كلسترول بالا
بيماري آلزايمر
اختلالات ذهني
آسيب دائمي عصب
بيماري هاي قلبي و عروقي
التهاب ديابتي ها (نوروپاتي)
كم خوني (به خاطر كمبود ويتامين ب12)
التهاب چندين عصب (نوروپاتي) محيطي
نوروبيون براي آلزايمر

تركيبات تشكيل دهنده آمپول نوروبيون
موارد ذكر شده در زير به عنوان مواد فعال در ساختار نوروبيون شركت دارند:

ويتامين B12
ويتامين B6
ويتامين B1
نحوه عملكرد آمپول نوروبيون
نوروبيون با تاثير بر موارد زير سبب بهبود بيماري ميشود:

متابوليسم كربوهيدرات ها و به اين ترتيب حفظ رشد طبيعي
توليد آنتي بادي ها (پادتن ها) و هموگلوبين ها با نگه داشتن قند خون در سطح طبيعي
درمان كمبود ويتامين B12
مصرف آمپول نوروبيون

دوره و طريقه مصرف آمپول نوروبيون
در صورت كمبود ويتامين B در بدن آمپول نوربين بايد يك روز در يك ميان 1 عدد تزريق شود و پس از تزريق 3 تا 6 عدد آمپول بعد از گذشت شش ماه مي توانيد ماهي 1 عدد آمپول را تزريق كنيد.

در كل بايد 9 تا 12 عدد آمپول تزريق شود. افراد مسن و افراد گياهخوار و همچنين افرادي كه فعاليت هاي سنگين انجام مي دهند بايد سالي يك مرتبه اين آمپول را تزريق كنند.

از اين آمپول نبايد بصورت روتين براي مدت زمان طولاني استفاده كنيد.

برخي از مقالات علمي تزريق هفتگي يا ماهانه اين آمپول را پيشنهاد داه اند كه امري بس اشتباه است. مصرف نوروبيون تاريخ گذشته براي يكبار نميتواند اثرات جدي داشته باشد با اين همه اگر احساس ناخوشي ميكنيد بهتر است به پزشك مراجعه كنيد.

نوروبيون تاريخ گذشته ميتواند روي ساير دارو هاي مصرفي تاثير بگذارد؛ در صورتي كه از يك دارو بصورت مداوم مصرف ميكنيد(مثلا در بيماران قلبي) هنگام مصرف دارو حتما تاريخ مصرف آن را بررسي كنيد.

آمپول نوروبيون شيردهي

سوء مصرف (اووردوز) آمپول نوروبيون
دارو را بيش از مقدار تجويز شده مصرف نكنيد؛ مصرف دارو به مقدار زياد تاثيري در سرعت بهبود علايم بيماري نخواهد داشت بلكه ممكن است موجب مسموميت و بروز عوارض جانبي جدي شود؛ در صورتي كه مشكوك به اووردوز هستيد به اورژانس مراجعه نماييد و جهت كمك به پزشك در تسريع درمان جعبه دارو را همراه خود داشته باشيد.

داروهاي خود را در اختيار افراد ديگر قرار ندهيد حتي اگر شرايطي مشابه با بيماري شما داشته باشند؛ مصرف نوروبيون بدون تجويز پزشك ميتواند اثرات مضري به دنبال داشته باشد.

آمپول نوروبيون بارداري

در صورت فراموش كردن مصرف دارو:
اگر متوجه شديد مصرف دارو را فراموش كرده ايد هرچه سريعتر آنرا مصرف كنيد؛ در صورتي كه به نوبت بعدي مصرف دارو زمان اندكي باقي مانده است از مصرف داروي فراموش شده صرف نظر كنيد و مصرف دارو را طبق برنامه پيش ببريد.

اگر بصورت مكرر مصرف دارو را فراموش ميكنيد از تنظيم آلارم استفاده كنيد و يا از اعضاي خانواده بخواهيد مصرف دارو را برايتان يادآوري كنند. در صورتي كه تعداد داروهاي مصرفي فراموش شده زياد است جهت نحوه صحيح جبران داروهاي فرامووش شده به پزشك مراجعه كنيد.

مصرف داروي آمپول نوروبيون در دوران بارداري و شيردهي
در مورد مزايا و معايب مصرف نوروبيون در دوران بارداري و شيردهي بهتر است با پزشك مشورت كنيد.

عملكرد آمپول نوروبيون

خواص آمپول نوروبيون
ويتامين ب1 كه با نام تيامين نيز شناخته مي شود، براي فعال شدنِ غده آدرنال و سيستم عصبي مركزي، مواد غذاييِ مورد نياز است. اين ويتامين به عنوان كوآنزيم به كنترل اشتها و هضم و همچنين جذب مواد غذايي كمك مي كند و در تبديل قند به انرژي، به عنوان سوخت نقش مهمي دارد كه براي فعاليت هاي سلول هاي بدن واجب و ضروري است.

ويتامين ب1 براي افراد بزرگسال نيز به صورت روزانه، مورد نياز است.

خواص ويتامين ب 1

عوارض جانبي آمپول نوروبيون
ويتامين هاي ب جز ويتامين هاي محلول در آب مي باشند و بدن قادر است مازاد آنرا از طريق ادرار به راحتي دفع كند و به همين جهت معمولا با تزريق آن عوارض جانبي خاصي پديد نمي آيد فقط ممكن است بعد از تزريق آمپول نوروبيون رنگ ادرار براي مدتي به زرد فسفري تغيير كند كه نشان از دفع مقدار مازاد ويتامين هاي ب مي باشد.
گاهي نيز خارش پوست و آلرژي هاي پوستي در افراد مصرف كننده مشاهده مي شود.
افراد مبتلا به فشار خون، مشكلات كبدي و كليوي و غيره حتما بايد با نظر پزشك اقدام به مصرف كنند.
عوارض آمپول نوروبيون

تداخلات دارويي آمپول نوروبيون
اگر همزمان با نوروبيون از داروهاي ديگري استفاده ميكنيد ممكن است اثربخشي نوروبيون تحت تاثير قرار گيرد. اين وضعيت ممكن است باعث تشديد اثرات جانبي شود و يا حتي تاثير نوروبيون بر بدن را از بين ببرد. اگر از داروهاي ديگري استفاده ميكنيد اعم از ويتامين ها و داروهاي گياهي؛ پزشك را در جريان بگذاريد تا در پيشگيري و مديريت تداخلات دارويي شما را راهنمايي كند. از جمله:

آميودارون
آرسنيك تري اكسيد
كلرامفنيكل
فوليك اسيد
گاباپنتين
فروزومايد
تداخل آمپول نوروبيون

مقايسه آمپول نوروبيون با مكمل هاي ب كمپلكس
امروزه با توجه به توليد و عرضه انبوه و متنوع انواع مكمل هاي غذايي به شكل خوراكي، به ندرت نياز به تزريق آمپول هاي ويتامين از جمله آمپول نوروبيون است؛ مگر در موارد خاص كه شخص دچار اختلال در جذب ويتامين ها از راه دستگاه گوارش باشد.

ويتامين هاي ب، به صورت قرص هاي مجزا و يا به شكل تركيبي كه به آن ب كمپلكس گفته مي شود در دوزهاي مختلف توسط لابراتوارهاي گوناگون توليد مي شوند.

آمپول ها حاوي مواد نگهدارنده از قبيل فلزات سمي مانند آلومينيوم و جيوه مي باشند كه براي بدن مضر است، البته تزريق محدود آمپول نوروبيون و با تجويز پزشك اصولا مشكلي ايجاد نمي كند، اما نبايد به شكل مستمر و به عنوان برنامه دائم از آن ها استفاده شود؛ در هر صورت مصرف ويتامين هاي ب به شكل مكمل غذايي (خوراكي) بهتر از شكل تزريقي آن است.

مكمل هاي ب كمپلكس

شيوه صحيح نگهداري آمپول نوروبيون
دارو را در دماي اتاق و به دور از گرما و نور مستقيم نگهداري كنيد؛ از قرار دادن دارو در فريزر خودداري كنيد؛ دارو را دور از دسترس كودكان و حيوانات خانگي نگهداري كنيد.
از ريختن دارو در مسير فاضلاب ( دستشويي و يا سينك ظرف شويي) خودداري كنيد زيرا ممكن است باعث آلودگي محيط زيست شود؛ در مورد نحوه صحيح دفع داروهاي بلا استفاده با دكتر داروساز صحبت كنيد.
توصيه هاي پزشكي براي تزريق آمپول نوروبيون
اين آمپول حتما بايد به صورت داخل عضلاني و عميق تزريق شود.
استفاده همزمان ويتامينB6 همراه با لوودوپا توصيه نمي گردد. در صورت مصرف همزمان اين دو دارو اثر ضد پاركينسون لوودوپا معكوس مي شود.

اين مطلب از منابع خارجي ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رساني و آموزشي دارد . از اينرو توصيه پزشكي تخصصي تلقي نمي شوند و نبايد آنها را جايگزين مراجعه به پزشك جهت تشخيص و درمان دانست

 

منبع : نمناك 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۲۲:۰۲ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی