maspob
maspob
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است قالب وبلاگ
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

در عصري كه رسانه ها با ايده آل هاي مشخص و آرماني خود يا فشار هاي دوستان و همسالان ، افكار نوجوانان را بمباران مي كند، تشويق آنها به شناخت هويت شان ، مي تواند چالش بر انگيز باشد .

هويت در نوجوان
در عصري كه رسانه ها با ايده آل هاي مشخص و آرماني خود يا فشار هاي دوستان و همسالان ، افكار نوجوانان را بمباران مي كند، تشويق آنها به شناخت هويت شان ، مي تواند چالش بر انگيز باشد .

بخشي از اين رقابت و مبارزه، خواسته ها و نيازهاي آنها را تعيين مي كند. رفتار هاي مورد انتظار از سوي جامعه و خانواده و ابراز عقايد، موقعيت او را در مقابل هجمه اي از اطلاعاتي كه او را محاصره كرده اند، مشخص مي كند. اينكه فرزندانتان در اين بين پيروز ميدان باشد، نشاندهنده موقعيت او در برابر مسائل زندگي است. اين امر نوجوان را در مقابل رفتارهاي مخاطره آميز حمايت مي كند.

اما رسيدن نوجوانان به بهترين وضعيت از لحاظ افكار و عقايد، نيازمند توجه به نكاتي است كه در زير به آن اشاره مي كنيم:


«من» در مقابل «ما»
گاهي بد نيست كودكانمان را طوري تربيت كنيم كه به جاي تكيه به ديگران ، به خودشان تكيه كنند. در مقابل سختي هاي زندگي كوتاه نيايند. در واقع او با يافتن هويت و با درك آنچه از زندگي از او مي خواهد با تمام شباهتها به همسالان خود داراي تفاوتهاي عمده اي مي شود كه او را از بقيه متمايز مي سازد و «من» را در مقابل «ما» قرار مي دهد. به طور مثال شايد او احساس كند نيازمند هر چه ديگران دارند نيست و لازم نيست كه او همان ها را داشته باشد.


موقعيت هايي براي آزمون زندگي
خانه و دركنار خانواده يكي از مكانهايي است كه فرزندان مي توانند به راحتي آزمون و خطا كنند. شايد اگر در جامعه بخواهند كوچكترين اشتباهي را مرتكب شوند، مجبور باشند تاوان بزرگي را پرداخت كنند. اما اگر در خانه قوانيني وضع كنيم كه اين قوانين فضاي اظهار نظر شخصي را بوجود آورد شما براي فرزندتان فرصتي را بوجود مي آوريد كه او با اظهار نظرهايش اعتمادبه نفس خود را در كنار خانواده تقويت كند و در مواجهه شدن با مسائل در جامعه كم نياورد. اين امر را هم فراموش نمي كنيم كه شما از فرزندتان انتظار داريد كه مطابق نظر شما عمل كنند و شما با وضع اين قوانين قصد امن و سلامت نگه داشتن آنها را داريد و مي خواهيد فرزندان تان را از خطر هاي احتمالي حفظ كنيد.
تقسيم وظايف و تقويت مسئوليت پذيري فرزندان
روش برقراري ارتباط موفق ميان والدين ونوجوان


پذيرش انتقاد با آغوشي باز
به فرزندانتان اجازه بدهيدكه از شما انتقاد كنند. اگر نوجوان شما بتواند حرفها ، درد دلها و انتقاد هايش از شما را با شما در ميان بگذارد، با اين كار او قسمتي از فشارهايي را كه بر روي خود احساس مي كند، رهايي مي يابد. او با رهايي از دغدغه هاي ذهني اش خود را بهتر مي شناسد. همچنين در آينده مي تواند بهتر از خواسته ها و نظرات خودش دفاع كند. والدين بهتر است قوانيني صادر كنند كه در عين نظم دادن به زندگي فرزندانشان، اين قوانين انعطاف پذيري لازم را داشته باشد تا در كنار هم بتوانيد به راحتي و آرامش زندگي كنيد و به فرزندان كمك كنيد كه هويت خود را بهتر بشناسند.
هرآنچه از كاشت ابرو مي خواهيد بدانيد
ماندگاري و بور نشدن لباس هاي تيره


پرورش خلاقيت، پله اول زندگي
با پاداش دادن و تشويق كردن هايتان، خلاقيت نوجوان خود را پرورش دهيد. فرصتهايي را براي او فراهم كنيد كه در شرايط انتخاب كردن، قرار گيرد، مثلا لباس هايش را خودش انتخاب كند، لباسهايي كه با آنها احساس راحتي مي كند و در عين حال قوانيني كه شما براي پوشش او در نظر گرفته ايد، ناديده گرفته نشود. اجازه دهيد چيدمان اتاق خود را آن طور كه دوست دارد،تزئين كند ، شما در هر گونه تغييرات دركنارش باشيد نه در مقابلش. تنها در اين شرايط است كه مرزهايي را كه شما تعيين كرده ايد، رعايت خواهد كرد.نوجواناني كه از سوي پدر ومادر تشويق مي شوند كمتر رفتارهاي مخاطره آميز از خود نشان مي دهند و هميشه خود را در كنار والدين شان حس مي كنند نه در مقابل آنها.
منبع:تبيان

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۵۸:۵۴ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی