maspob
maspob
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است قالب وبلاگ
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

درمان موخوره

درمان موخوره فقط كوتاه كردن موها نيست
ما براي از بين بردن موخوره شيوه هاي گوناگوني داريم، مثل شامپوهاي گوناگوني كه همين خاصيت ضد موخورگي شان را تبليغ مي كنند.

اما نتيجه خيلي از اين راه هاي درماني رضايت بخش نيست. خانم ها، راه هاي درماني خانگي مي توانند اين مشكل را تا حد خوبي كاهش دهند. در اين راهنما با برخي از اين راه هاي خانگي آشنا خواهيد شد.

1. موز و عسل

با ماسك طبيعي موز و عسل، موخوره تان را كم كنيد! پوست يك موز را بكنيد و لهش كنيد، كمي هم عسل به آن اضافه كنيد. براي دريافت نتيجه ي بهتر، كمي هم شير به آن اضافه كنيد تا خمير نرمي بدست بيايد.

حالا ماسك را روي پوست سرتان بماليد و حدود 20 دقيقه، يا تا زماني كه ماسك خشك شود صبر كنيد. سپس سرتان را با شامپوي هميشگي تان بشوييد. اين راه درمان خانگي، بايد در حدود 2 هفته موخوره ي شما را كمتر كند.

2. پاپايا و ماست

پاپايا به طور منحصر بفردي موهاي شما را مرطوب و نرم مي كند. يك پاپاياي كامل را در كاسه اي له كنيد و به آن نصف فنجان ماست بيفزاييد. به خوبي مخلوطتان را هم بزنيد و به پوست سرتان بماليد. اجازه دهيد كه ماسك، حدود 20 دقيقه روي سرتان بماند.

براي نتيجه ي بهتر، سرتان را با آب ولرم بشوييد. اين ماسك طبيعي نه تنها موخوره ي شما را كاهش مي دهد، بلكه بعنوان نرم كننده هم برايتان كار خواهد كرد.

(پاپايا ميوه اي طالبي سان است كه در نواحي گرمسيري رشد مي كند. در صورتي كه به پاپايا دسترسي نداريد، مي تواند انبه را جايگزين كنيد.)

3. آووكادو و بادام

آووكادو هم يك نرم كننده ي طبيعي براي موهاست. همچنين براي موخوره هم عالي است. مقداري از گوشت آووكادو را له كنيد و كمي روغن بادام به آن بيفزاييد. خمير بدست آمده را به موهايتان بماليد و حدود 30 دقيقه، يا تا زماني كه خمير خشك شود صبر كنيد.

حالا با يك شامپوي ملايم، موهايتان را بشوييد. اگر هر هفته از اين خمير روي موهايتان استفاده كنيد، شاهد كاهش موخوره و شكنندگي موهايتان خواهيد بود.

4. تخم مرغ و پرتقال

شايد استفاده از تخم مرغ روي موها كمي كثيف كاري داشته باشد، اما نتايجش عالي است! ماسك طبيعي تخم مرغ، هم موخوره را كاهش مي دهد و هم موهايتان را نرم مي كند. دو تخم مرغ را بشكنيد و كمي هم آب پرتقال به آن بيفزاييد تا حالت خميري به خود بگيرد. حالا اين خمير را به موها يا به انتهاي تار موهايتان بماليد.

سپس موهايتان را با يك كلاه مخصوص حمام بپوشانيد، تا بوي تخم مرغ اذيتتان نكند. حدود 30 دقيقه صبر كنيد و بعد با شامپوي هميشگي تان، سرتان را بشوييد. اين راه درماني حتي مي تواند موهاي خشك را نيز درمان كند.

5. دانه شنبليله و ماست

مقداري دانه ي شنبليله را به مدت 1 ساعت در آب بخيسانيد. حالا دانه ها را با كمي آب آسياب كنيد تا خميري بدست بيايد. مقداري هم ماست و آب ليموترش به مخلوطتان بيفزاييد تا ماسكتان ساخته شود. حالا اين ماسك را به موها و پوست سرتان بماليد.

موهايتان را با كلاه مخصوص حمام بپوشانيد و 30 دقيقه اي صبر كنيد. سپس موهايتان را با شامپو بشوييد. اين ماسك، حتي مي تواند خشكي موها ناشي از آلودگي هوا را نيز بهبود بخشد.

6. روغن كرچك و رزماري

رزماري گياهي است كه براي جلوگيري از آسيب ديدن مو بخاطر موخوره كمك شاياني مي كند. شما مي توانيد توسط روغن كرچك و رزماري ماسكي طبيعي به همين منظور بسازيد. عصاره ي گياه رزماري را بهمراه مقداري آب حدود 10 دقيقه بجوشانيد. هنگامي كه اين جوشانده خنك شد، از صافي ردش كنيد و در كاسه بريزيدش.

حالا مقداري روغن كرچك درون كاسه بريزيد. اين تركيب را بخوبي مخلوط نماييد و به موها و پوست سرتان بماليد. اين ماسك عالي، در كمترين زمان ممكن مشكل موخور ه ي شما را كاهش خواهد داد.



منبع : نمناك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۷:۴۱ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی